Presa spaniola sustine ca Flavio Briatore l-ar fi convins pe mexicanul Carlos Slim Helu sa sponsorizeze contractul spaniolului cu Renault.

Directorul general al Renault a inceput o campanie furibunda pentru a-l convinge pe dublul campion mondial, Fernando Alonso, sa revina la scuderia franceza. Flavio Briatore a anuntat ca va atrage cit mai multi sponsori pentru a putea sa-i satisfaca pretentiile financiare ale spaniolului, platit cu peste 20 de milioane de euro la McLaren.

Cel mai bogat om al lumii, Carlos Slim Helu, ar fi dispus sa-l sponsorizeze pe Alonso la Renault. Singura conditie pusa de omul care l-a detronat pe Bill Gates in topul bogatilor alcatuit de ,,Forbes", cu o avere estimata la circa 70 de miliarde de dolari, a fost ca al doilea pilot al francezilor sa fie brazilianul Nelson Piquet jr., fiul fostului pilot de Formula 1 Nelson Piquet. Carlos Slim Helu il sponsorizeaza deja pe pilotul de GP2, Bruno Senna, nepotul fostului pilot de Formula 1 Ayrton Senna. Implicarea lui Slim in F1 este surprinzatoare, deoarece mexicanul este un ins zgircit, fara birouri ostentative si avioane private, a carui filozofie este ca „filantropia nu este cel mai bun mod de a ajuta omenirea".

Briatore, potrivit site-ului f1-live.com, a reusit sa atraga deja fonduri in valoare de 90 de milioane de dolari de la firme precum Movistar, BBVA si Mutua Madrilena, ultima companie dorind sa-l sustina pe Alonso chiar daca este unul dintre sponsorii echipei McLaren-Mercedes. Aceeasi sursa noteaza ca Alonso nu i-a dat inca un raspuns lui Briatore privind oferta de a semna un contract pe doi sau pe trei ani cu Renault, dar este foarte probabil ca spaniolul va concura pentru echipa franceza in 2008. In schimb, cotidianul spaniol „Marca" scrie ca raspunsul lui Fernando Alonso va veni abia peste citeva zile, negocierile dintre cele doua parti fiind in desfasurare. Celelalte optiuni pentru Alonso ar fi Red Bull si BMW, care ii ofera spaniolului contracte pe doar un an sau doi. Fostul campion mondial doreste sa semneze un contract doar pentru anul 2008, pentru a intra in calculele echipei Ferrari, in cazul in care italienii vor renunta la Felipe Massa.