Piata retailului bucurestean continua sa se dezvolte intr-un ritm sustinut, lucru pus din plin in evidenta de noile lansari de unitati comerciale. Un segment cu un potential deosebit de dezvoltare este constituit de sectorul de magazine de discount,
Piata retailului bucurestean continua sa se dezvolte intr-un ritm sustinut, lucru pus din plin in evidenta de noile lansari de unitati comerciale. Un segment cu un potential deosebit de dezvoltare este constituit de sectorul de magazine de discount, ce se adreseaza in special populatiei cu venituri medii.
Unul dintre jucatorii recent intrati pe piata, MGV Distri-Hiper, operatorul hipermarketurilor Auchan, urmareste sa-si intareasca pozitia detinuta momentan in Bucuresti. Directorul companiei, Regis Mougel, a subliniat ca reteaua ar putea deschide inca opt magazine in Bucuresti, pe termen lung. "In Bucuresti ar mai fi loc de inca opt magazine Auchan, deoarece este o piata cu potential", a declarat Mougel, citat de Mediafax. Retailerul isi propune ca in urmatorii ani sa deschida intre sase si zece hipermarketuri, proiectele deja anuntate pentru 2008 fiind situate in Constanta, Suceava si Timisoara. Potrivit lui Regis Mougel, o eventuala expansiune a retelei in orasele de dimensiuni medii ar presupune dezvoltarea unor hipermarketuri cu suprafete de aproximativ 5.000 metri patrati.Marti s-a deschis al treilea magazin Auchan, la Pitesti, cu 40 mil. euroRecent, compania a renuntat la proiectul de a deschide un hipermarket in Berceni, in cadrul unui centru comercial, deoarece suprafata alocata magazinului era prea mica. "Am decis sa renuntam la spatiul din centrul comercial din Berceni, pentru ca suprafata era prea mica pentru un hipermarket. In schimb, dezvoltam un alt proiect in sudul Bucurestiului", a adaugat Mougel.
Compania a deschis, marti, al treilea hipermarket Auchan din Romania, la Pitesti, in urma unei investitii de circa 22 milioane euro. Magazinul are o suprafata de 10.000 metri patrati, iar galeria comerciala aferenta include si un centru Flanco World, de 1.000 metri patrati. Hipermarketul Auchan face parte dintr-un parc de retail, care va include si un centru Bricostore si un mall, valoarea totala a investitiei ridicandu-se la 40 milioane euro. Dezvoltatorul intregului proiect este firma Avrig 35, iar constructorul este Herve Romania.
Auchan a intrat pe piata romaneasca in toamna anului trecut, odata cu inaugurarea unui hipermarket in Bucuresti, in Cartierul Titan.
Compania a deschis in 2007 un al doilea hipermarket, la Targu Mures, precum si un supermarket in Timisoara, care va fi inlocuit in toamna anului viitor cu un hipermarket Auchan.
Reteaua Auchan din Romania este dezvoltata de compania MGV Distri-Hiper, la care grupul francez are o participatie de 29%, restul actiunilor fiind controlate de parteneri romani.
Anul trecut, compania a raportat venituri de 19 milioane euro si pierderi de patru milioane euro. Pe piata romaneasca mai opereaza retelele de hipermarketuri Carrefour, Cora (Louis Delhaise), Real (grupul Metro), Pic si Kaufland (cu politica de discount), precum si reteaua de magazine Plus.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.