„Catch the News, Touch the Future". Sloganul celei de-a 40-a editii a Salonului International Auto de la Tokyo defineste cele mai inovative autoturisme ale momentului.

Dintre cele 70 de autovehicule expuse in capitala nipona in premiera mondiala, Cotidianul va prezinta prototipurile de masini care au atras cele mai multe blituri si i-au facut sa fantasmeze pe cei mai multi dintre vizitatorii salonului.

1. Lexus LF-XhSub capota, modelul conceput de producatorii de la Toyota dispune de o tehnologie impresionanta: motorizare hibrida benzina V6 - propulsor electric si tractiune integrala. Dimensiunile generoase (4,8 m lungime, 1,89 m latime si 1,65 m inaltime) incadreaza automobilul in gama SUV-urilor mari. Versiunea de serie urmeaza sa concureze cu modele precum Mercedes M-Class si BMW X5.2. Lexus LF-ACu o alura de Formula 1, surata modelului Lexus LF-Xh dispune de un motor V10 si de doar doua locuri. Estimata la un pret de 170.000 de dolari, Lexus LF-A va intra in competitie cu Lamborghini Gallardo, Ferrari F430 si cu Porsche 911. Modelul prezentat la Tokyo este foarte apropiat stilistic de viitorul model de serie. Ar fi bine ca producatorii sa se tina de cuvint, macar de amorul artei.3. Toyota RiNModelul, dezvoltat de producatorii japonezi, este o adevarata gradina botanica pe roti, fiecare componenta fiind conceputa pentru a te pune in armonie cu natura. Pedalierul are forma unor frunze, iar volanul iti poate spune cum te simti intr-un anumit moment. Bonus: geamurile laterale cu protectie UV se extind pina in dreptul podelei, accentuind senzatia de calatorie in aer liber.4. Nissan Pivo 2Considerat unul dintre cele mai usor de parcat autoturisme din lume, Nissan Pivo 2 dispune de o cabina rotitoare care il scuteste pe cel de la volan de efortul de a conduce in marsarier. Desi prototipul dispune de un singur loc, soferul nu duce lipsa de companie: un insotitor de drum, botezat „Robotic Agent", cu care se poate discuta aproape orice despre masina.5. Nissan NV200Alta noutate a Nissan este dubita NV200, gindita ca un ingenios spatiu de depozitare. In interior se poate instala inclusiv un birou ambulant. Panoul mobil face posibila transportarea unei mari varietati de obiecte ce pot fi depozitate in multimea de cutii si de etajere. La standul Nissan de la Tokyo se gaseste un exemplar al prototipului care gazduieste laboratorul unui fotograf-oceanograf.6. Mazda TaikiDupa ce si-a incintat fanii cu trei concepte inspirate din natura (Nagare, Ryuga si Hakaze), Mazda se prezinta la Tokyo cu un automobil cu linii futuriste. Taiki este echipat cu noua generatie a motorului rotativ, care creste eficienta racirii. Prototipul va sta la baza unui viitor model sportiv Mazda, care va prelua doar citeva dintre liniile aerodinamice cu care este inzestrat Taiki.7. Nissan GT-RSupermasina celor de la Nissan va evada, in sfirsit, din lumea PlayStation, urmind a fi lansata in 2008 in SUA. Fanii Nissan au asteptat modelul de la Tokyo ani de zile, iar pentru a adauga suspans, producatorii au realizat un website dedicat, in care prototipul final apare putin acoperit. Secretomania este de inteles, avind in vedere calitatile bolidului: 0-100 km/h in 3,5 secunde si o viteza maxima de 310 km/h.8. Subaru G4eUna dintre cele mai prietenoase masini electrice, Subaru G4e poate sa ruleze, datorita bateriei litiu-ion pe baza de vanadiu plasata sub podea, pina la 200 km fara sa necesite reincarcare. Pentru o incarcare in proportie de 80% a bateriei sint suficiente 15 minute, se lauda constructorii japonezi. Modelul ecologic al celor de la Subaru ofera spatiu pentru cinci pasageri.9. Mitsubishi MiEVMitsubishi a prezentat in premiera mondiala conceptul MiEV Sport, un vehicul decapotabil cu doua locuri, al carui tren de rulare este alcatuit din trei motoare: doua pentru fiecare roata de pe axa fata si unul care transmite putere puntii spate. Conceptul foloseste un set de baterii de 330 de volti pentru a rula motoarele electrice si este prevazut sa atinga o viteza maxima de 180 de kilometri pe ora.10. Honda PuyoHonda a pregatit conceptul Puyo, prototip denumit astfel dupa senzatia placuta oferita de exterior la atingere. Caroseria este confectionata din materiale moi ca buretele, pentru a sugera sentimentul de protectie pe care Puyo il are fata de pietoni. Este motorizat pe baza de celule de combustibil si dirijat de un joystick montat in habitaclu.

Urmariti piruetele facute de Nissan Pivo 2, pe www.cotidianul.ro/select