Rata platilor online de pe eMAG este de 5%, dar in crestere
LCD-urile si telefoanele mobile au crescut in preferintele romanilor
Magazinele si+au propus epuizarea stocurilor de produse greu vandabileVanzarile retailerilor online de pe piata romaneasca ar putea creste cu 30% in perioada sarbatorilor de iarna, fata de veniturile medii pe care le inregistreaza intr-o perioada normala de cumparaturi din cursul anului, se arata intr-un comunicat Gecad ePayment.
Anul trecut, in perioada noiembrie - decembrie, media lunara a cumparaturilor cu plata online prin card in magazinele care folosesc solutia ePayment au crescut cu 10% fata de luna precedenta din acelasi an, iar anul acesta se asteapta o evolutie de 30%.
"Pentru un magazin online, obiectivele de sarbatori sunt atingerea unui volum maxim de vanzari, epuizarea stocurilor de produse greu vandabile si cresterea profitului. Cu o strategie corect dimensionata in functie de resursele si de nevoile magazinului, volumul creste cu aproximativ 30% in perioada sarbatorilor si apoi in luna ianuarie", a declarat account manager Gecad ePayment, Mihai Manoliu.
Fata de magazinele clasice, in cel online decizia de cumparare se formeaza in primele secunde de la intrarea pe site si poate disparea la fel de repede daca aceasta nu respecta conditiile de credibilitate. "Design-ul actualizat de sarbatoare, descrierile cuprinzatoare cu imagini ale produselor, instrumentele interactive si mesajele directe care cheama la actiune si alte elemente care dau credibilitate pot ridica rata de conversie din vizitatori in cumparatori cu pana la 2,5%", a declarat web marketing manager Gecad ePayment, Adriana Iordan.eMAG estimeaza vanzari de 10 milioane de euro pentru luna decembrie a acestui anIn luna decembrie 2006, vanzarile eMAG au fost cu peste 300% mai mari comparativ cu perioada similara din 2005, iar datorita cresterii progresive a vanzarilor din ultimele luni compania spera pentru luna decembrie a acestui an depasirea pragului de 10 milioane de euro.
"Romanii sunt entuziasmati de cumparaturile in mediul online. Comoditatea cumparaturilor, lipsa aglomeratiei si a cozilor, precum si competitivitatea promotiilor sunt argumentele care au generat o crestere accelerata a vanzarilor eMAG in ultimele luni si o triplare constanta a cifrei de afaceri in ultimii 4 ani", a declarat pentru Curierul National Florin Pravai, director divizie produs al eMAG.
Pe langa notebookuri si camere foto, o crestere spectaculoasa a fost inregistrata pe segmentul televizoarelor LCD si al telefoanelor mobile, iar compania mizeaza, de asemenea, pe o crestere semnificativa a vanzarilor in segmentul electrocasnicelor mici.
Rata platilor online cu cardul este inca redusa; doar 5 procente dintre clientii retailerului online folosesc serviciul, iar numarul celor care achizitioneaza si platesc online este intr-o continua crestere.
"Datorita cresterii constante a increderii in comertul online in sine si in aceasta modalitate de plata, si rata platilor cu cardul a crescut constant in ultimul timp. Totusi, procentul celor care platesc cu cardul este inca redus, in comparatie cu media inregistrata in alte piete online mai dezvoltate. 5% din platile eMAG.ro se realizeaza prin plati electronice.
Din ce in ce mai multi clienti opteaza pentru aceasta modalitate de plata, increderea in platile online fiind in crestere", a mai spus Florin Pravai.