ETICHETARE. Guvernul german doreste o mai buna informare a consumatorilor cu privire la alimentele pe care le cumpara. Un prim pas in acest sens este realizarea unui ghid de nutritie care se va baza pe informatii le­ga­te de valoarea energetica a produ­se­lor. Numarul de calorii va apa­rea scris foarte mare pe fata principala a etichetei. In felul acesta, consumatorului ii va fi mult mai usor sa nu depaseasca numarul de calorii recomandat zilnic. Aceasta initiativa se inscrie in cadrul unui amplu proiect guvernamental prin care se vrea reducerea numarului de germani cu probleme de greutate. (Cristina Calin)   CONCURS. Federatia Mon­dia­la de organizatii pentru consu­matori, Consumers Internatio­nal, a anuntat "castigatorii" Concursului International "Cel Mai Prost Produs", organizat in cadrul Congresului Mondial de Protectia Consumatorilor la Sydney, Australia. Concursul are drept scop scoaterea in evidenta a greselilor de respon­sabilitate sociala si abuzarea de in­cre­derea consumatorilor de catre fir­mele internationale recunoscu­te. "Castigatorii" sunt: Coca-Cola - pentru continuarea comercializarii internationale a apei imbuteliate Dasani, in ciuda faptului ca au re­cu­noscut ca provine din aceeasi sur­sa ca si apa locala de la robinet. Pe locul doi a iesit Kellogga€™s - pentru folosirea in toata lumea a ima­gi­nilor de desene animate fai­moa­se pe cutiile de cereale, in ciuda ni­ve­lurilor ridicate de zahar si sare din produsele lor alimentare. (C.C.)