Gara de Nord va ramåne in continuare precum o statie de provincie, cu mult in urma eurogarilor din toate capitalele europene. Motivul - dezinteresul autoritatilor si luptele politice fara sfårsit. Transformarea principalului punct feroviar al tarii intr-un complex multifunctional - format din gara, spatii comerciale ultramoderne, hotel si muzeu - a iesit din planurile autoritatilor. Dupa ce s-au platit bani grei pentru realizarea studiului de fezabilitate care dadea 'reteta>> proiectului de modernizare a Garii de Nord, noua conducere a CFR SA va comanda un alt proiect.

Fostul ministru al transporturilor Radu Berceanu
ne-a declarat ca lucrarile de modernizare a Garii de Nord ar fi trebuit sa inceapa la sfarsitul acestui an. „Am vrut sa facem cum este peste tot - un complex comercial foarte mare. In primavara urma sa angajam un consultant pentru a incheia un contract de concesiune. Foarte multe firme din Belgia, Spania si din Ungaria au fost interesate. Dupa ce am plecat noi (iesirea PD de la guvernare, n.n.) nu s-a mai intamplat nimic. Pentru a-si trage spagile cu spatiile din Gara de Nord, actual a conducere a CFR SA prefera sa ignore studiile si proiectele internationale care ar transforma principalul punct feroviar al tarii intr-un adevarat centru comercial“, ne-a spus Radu Berceanu. El a precizat ca Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare a alocat, inca de pe vremea fostului ministru Miron Mitrea, 24 milioane de euro pentru modernizarea mai multor gari. „Din aceasta suma, un milion de euro erau alocati pentru un studiu de fezabilitate, in vederea modernizarii Garii de Nord. „Daca proiectul din primavara s-ar fi derulat, pana in 2010 am fi avut Gara de Nord transformata intr-un mare mall. In aceasta toamna ar fi trebuit demarate procedurile, respectiv caietul de sarcini si lansarea licitatiei internationale“, a mai spus Berceanu.

Gara de Nord s-ar fi unit cu Basarab