Desemnarea Sibiului drept capitala europeana in 2007  a determinat atragerea unor investitii importante in zona, majoritatea provenind de la companii germane.
Mai mult, o parte din companiile care au investit in zona  si-au indreptat a
Desemnarea Sibiului drept capitala europeana in 2007 a determinat atragerea unor investitii importante in zona, majoritatea provenind de la companii germane.
Mai mult, o parte din companiile care au investit in zona si-au indreptat atentia si spre finantarea unor proiecte culturale distincte ce s-au desfasurat sub egida "Sibiu. Capitala culturala europeana 2007".
Potrivit organizatorilor, numarul total al proiectelor culturale desfasurate la Sibiu in anul cultural se ridica la 220, insa estimarea autoritatilor nu ia in calcul multe proiecte artistice alternative, care au beneficiat de finantari corporatiste.
Programul oficial a beneficiat de implicarea unor parteneri comerciali extrem de puternici, cum ar fi BCR, Automobile Bavaria sau Zentiva, pentru a aminti doar o parte dintre acestia.
Dar pe langa ei o serie de companii cum ar fi Enel si Rehau s-au implicat activ in sponsorizarea unor evenimente de amploare din cadrul programului cultural.
Astfel, Enel a sustinut financiar un concert al Ansamblului Instrumental Scala din Milano in zilele de 25 si 26 februarie, iar Rehau a organizat la inceputul lunii august o tabara de creatie pentru 10 artisti romani contemporani la Avrig.
In calitate de detinator al drepturilor de difuzare pentru concertul Scaligero din Sibiu, Enel a decis sa le cedeze gratuit posturilor de radio Radio Romania Muzical si Radio Romania Cultural pentru transmiterea in direct a concertului.
In ceea ce priveste Rehau, compania germana a adunat 10 artisti contemporani importanti, printre care si nume ca Dumitru Gorzo sau Gili Mocanu, castigatori desemnati de un juriu format din primarul Sibiului, Klaus Johannis, Mihai Oroveanu sau Liviana Dan, primind premii in valoare de 5.000 de euro si o excursie culturala in Austria.
"Aceasta tabara de creatie a reprezentat un castig in sine. Compania putea aleage sa sponsorizeze o echipa de fotbal, nu ca ar fi ceva rau in asta. Meritul principal apartine selectiei, deoarece aici au fost prezenti patru dintre cei mai importanti 10 pictori romani contemporani. Pentru mine e incurajator ca o firma privata a ales sa sponsorizeze arta", a declarat castigatorul Dumitru Gorzo.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.