Cele doua emisiuni destinate inselatilor in amor „se bat" in noul sezon, la tv, pe acelasi tronson orar. „Se copiaza unii pe ceilalti, in orice forma", spune Attila Gasparik.

Scena surprinsa in cadrul emisiunii„Tradati in dragoste" de la Prima TV Amatorii de scandal conjugal cu pumni si vorbe de duh s-au impartit in doua tabere, dupa ce Antena 1 a hotarit ca, din aceasta toamna, al sau „Test de fidelitate" sa se dueleze pe acelasi segment orar cu mai experimentata intr-ale tradarilor amoroase de la Prima TV. „Miscarea facuta de Antena 1 nu este una «cistigatoare» pentru nici unul dintre cele doua posturi de televiziune. Exista un potential de 7 puncte de rating pentru acest gen de emisiune. Prin programarea emisiunii «Test de fidelitate» pe acelasi tronson orar cu «Tradati in dragoste», Antena 1 a reusit doar sa imparta acest potential cu noi", ne-a declarat Catalina Balasoiu, specialist PR Prima TV. In plus, „emisiunea de la Antena 1 este mai diluata. Noi incercam sa prezentam cazurile cit mai succint, astfel incit emisiunea sa fie dinamica". Adriana Rediu motiveaza la rindu-i de ce emisiunea pe care o produce la Antena 1 se bate pe acelasi tronson cu „Tradati in dragoste": „«Test de fidelitate»" este o emisiune care a «crescut», show-ul este urmarit de un numar din ce in ce mai mare de telespectatori. Plasarea acestei productii in prime time-ul zilei de luni face parte din politica de programe a Antenei 1". CNA a sanctionat in repetate rinduri cele doua posturi tv pentru limbaj vulgar, scene pornografice la ore nepotrivite sau incalcarea drepturilor omului. Anul acesta, show-urile au primit fiecare o amenda de 2.500 de lei pentru limbajul violent. Membrii CNA au cerut celor doua televiziuni ca la sfirsitul emisiunilor „Test de fidelitate" si „Tradati in dragoste" sa afiseze genericul in care sa fie prezentati regizorii, scenaristii si actorii productiilor. „Chiar de la inceput, noi le-am vorbit despre drepturile omului si despre libertatea la viata privata, iar cei de la televiziune au spus ca show-urile nu sint reale, ci fictive. Asa ca am cerut contractele cu asa-zisii actori, dar nu le-au adus", a declarat pentru Cotidianul Attila Gasparik, vicepresedintele CNA. El a adaugat ca, mai mult decit atit, nu au ce face in acest caz, pentru ca „nu exista definitia actorilor, nu exista lege. Oamenii au contracte, presteaza servicii, deci asta e". In opinia lui insa, personajele de la emisiunile „Test de fidelitate" si „Tradati in dragoste" nu sint actori. „Scenariul meu e ca intimplarile sint reale, iar oamenii obisnuiti sint platiti pentru a accepta sa fie filmati. Nu am vazut niciodata o invitatie la casting, ci la a-ti spune povestea. Iar banii conving oamenii sa accepte", a explicat Attila Gasparik. Despre competitia dintre cele doua show-uri, vicepresedintele CNA comenteaza doar ca: „E lipsa de fantezie si de vitejie, in acelasi timp. Se copiaza unii pe ceilalti, in orice forma. Asta e strategia noastra tv, cum face unul ceva, vine repede un altul care sa faca exact acelasi lucru".

„Credem ca am reusit sa eliminam toate nelamuririle legate de «Tradati in dragoste». Cazurile sint reale. Oamenii vin la noi, ne suna sau ne scriu, ne prezinta problemele pe care le au. Daca decidem sa preluam un caz, o firma de detectivi particulari se ocupa de rezolvarea lui. Ulterior, pentru difuzare, folosim imaginile cu persoanele implicate, daca acestea isi dau acordul. In caz contrar, cazul este reconstituit. Folosim aceasta varianta de abordare deoarece CNA-ul ne-a impus anumite conditii pe care trebuie sa le respectam." Pe reconstituiri se bazeaza si Adriana Rediu: „Cazurile necesita reconstituiri pentru a proteja identitatea reala a unor personaje". Cu toate acestea, nu se apeleaza la actori. Ionut Adascalitei, prezentatorul de la „Test de fidelitate", ne-a declarat ca e singurul actor implicat in productie.

„Situatia este complicata de faptul ca nu putem sti exact cit adevar si cite gogosi sint in cele doua emisiuni", subliniaza analistul media Iulian Comanescu. „Ambele sustin ca folosesc actori, asa ca am putea spune ca e vorba despre fictiune imbracata in hainele reportajului sau ale reality show-ului. La povestea cu actorii s-a ajuns insa dupa ce CNA a admonestat in diferite moduri «Tradati in dragoste», pentru amestecul in viata privata. De indignat nu are rost sa ne indignam in fata unor asemenea formate, fiindca oamenii vor continua sa se uite la ele si, in consecinta, televiziunile le vor produce, oricare-ar fi supararea noastra."

„Am primit amenintari verbale la modul «sa nu te prind ca ma urmaresti pe mine ca...» sau «lasa, ca o sa fii tu fara bodyguarzi», dar, din fericire, nu am avut incidente. O singura data s-a intimplat sa fiu urmarit in trafic de o masina in care se aflau doi barbati si nu am reusit sa scap de ei, indiferent cite eforturi am facut. In cele din urma au renuntat, iar de atunci nu i-am mai intilnit. Trebuie sa incerci sa dezarmezi astfel de conflicte din start si sa nu ai niciodata impresia ca ai fi deasupra celor din jurul tau sau ca tie nu ti se poate intimpla nimic", divulga Ernest din riscurile meseriei. De ce insala romanii? „Motivele pe care le-am intilnit cel mai des sint plictiseala, curiozitatea, razbunarea sau dorinta de a atrage atentia partenerului. Mai exista si oameni care nu au nici un motiv anume, ci pur si simplu nu pot accepta monogamia."

La audienta, urmasul de pe Antena 1 a reusit sa depaseasca veteranii de pe Prima TV. Lunea aceasta, potrivit datelor de audienta furnizate de TNS-AGB, „Testul de fidelitate" a reusit chiar si 7,8 puncte de rating la nivel urban, in timp ce concurentii de la „Tradati in dragoste" realizau 1,4% rating, pe acelasi segment de public, diferenta de audienta avind loc la inceputul progamelor, intre orele 21.00 si 21.15. Antena 1 si-a pastrat avantajul la telespectatori pe parcursul show-urilor, dar acesta s-a diminuat treptat, iar la final, aproape de ora 22.00, ratingurile au ajuns aproape la egalitate: 4,4 puncte de rating pentru „Test de fidelitate" si 4,3 pentru „Tradati in dragoste". Prima editie „Tradati in dragoste" a acestui sezon, difuzata luni, 3 septembrie, a atins si ea virful de audienta, conform celor de la Prima TV. „Editia respectiva a inregistrat o medie de audienta de 4,2 rating cu 14,2 share, in targetul 15-44 all urban, targetul statiei, conform datelor furnizate de TNS-AGB si prelucrate de Departamentul de research Prima TV."