Referitor la articolul cu titlul „AVAS judeca cu dubla masura privatizarile Daewoo si Electroputere”, publicat in cotidianul Curierul National in data de 19 octombrie 2007, Directia Comunicare si Relatii Publice face urmatoarele precizari:
Automobile Craiova si Electroputere Craiova au fost lansate la privatizare, aproximativ in aceeasi perioada, in conformitate cu legislatia in vigoare. Pentru niciuna dintre cele doua oferte de privatizare, in Dosarele de prezentare puse la dispozitia potentialilor investitori nu sunt incluse prevederi privind posibilitatea stergerii datoriilor bugetare. In ambele cazuri, investitorii interesati au fost informati ca, in cazul in care tranzactia se va incheia, aceasta trebuie sa se conformeze politicilor concurentiale ale Uniunii Europene.
In ceea ce priveste ofertele derulate, toti potentialii investitori au beneficiat de egalitate de tratament, avand acces direct la datele si informatiile referitoare la cele doua companii craiovene. AVAS, avand in vedere importanta strategica a Automobile Craiova si Electroputere Craiova pentru domeniul de activitate specific fiecareia, a avut in vedere, in cadrul ambelor procese de privatizare, indeplinirea unor obiective, si anume:· realizarea unui anumit volum de investitii pentru modernizarea celor doua societati;
· realizarea unui anumit volum de productie;
· un anumit grad de integrare in cazul Automobile Craiova, acordandu-se atentie si factorului social.In opinia AVAS, niciunul dintre aceste obiective nu a constituit un criteriu de precalificare, de participare pentru potentialii investitori. De exemplu, la privatizarea Electroputere au participat si ofertanti din alt domeniu de activitate (o persoana fizica si o societate de asigurari). Investigatia deschisa de Comisia Europeana analizeaza in ce masura mentionarea in oferta a acestor elemente ar putea impiedica accesul unor investitori la procesul de privatizare, respectiv ar putea influenta pretul final al pachetului de actiuni pus in vanzare. Pentru a se conforma politicilor concurentiale din UE, contractul pentru privatizarea Automobile Craiova va intra in vigoare doar dupa obtinerea avizului Comisiei Europene, iar in cazul Electroputere Craiova se fac demersuri pentru a aduce la cunostinta CE continutul contractului inainte de incheierea sa. Autoritatea considera ca intrarea in vigoare a acestor contracte este de natura sa asigure continuitatea activitatii in conditiile pietei concurentiale a celor doua companii.