Sa nu va inchipuiti ca a face o plimbare prin Capitala chiar cu masina politiei este un lucru la indemana oricui. Insa nici sa nu credeti ca, odata ajunsi in "sperietoarea" soferilor si a pietonilor, lucrurile se schimba radical. Ne "delectam" cu aceeasi binecunoscuta priveliste: borduri, lucrari in trafic, injuraturi, aglomeratie, claxonari ca la balamuca€¦

Udriste. Ora 10:00 dimineata. O masina a Politiei ne astepta gata de aventura pe soselele Bucurestiului. Sosele despre care veti spune, pe buna dreptate, ca circulam cu viteza melcului. Nu, nu mergem in misiune. Doar in recunoastere. Nu folosim sirenele si nu dam amenzi. Suntem pasnici.

"Pilot": comisarul-sef Cristian Crai. "Vedem ce zi o sa prindem. De obicei, la final de saptamana e o aglomeratie de nedescris. Ziua de vineria€¦ catastrofa."


ATENTIE, POLITIA! Pe la ora 10:20 luam startul. Nici nu plecam bine de la sediul Politiei Rutiere, ca deja apar niscaiva probleme. Prima oprire, prima intersectie nesemaforizata. Ne consolam cu gandul ca suntem in Romania. Trece! Intram pe Bulevardul Carol I. Surprinzator, dar se circula binisor. Prezenta masinii de politie starneste oarece reactii din partea soferilor. Unii devin mai precauti, altii nici ca se sinchisesc sa respecte legile. Dar am hotarat: astazi nu dam amenzi. "Tragedia e ca in Bucuresti nu mai exista ore de varf. Dimineata se circula ingrozitor, la fel si in jurul pranzului. Abia seara, pe la ora 22:00, se mai elibereaza "ringul". Eu as propune sa se faca totusi un sondaj de opinie ca sa stim si noi unde se duc toti oamenii astia. Ganditi-va ca 25% din masinile din Parcul Auto Roman se afla in Bucuresti", marturiseste oarecum resemnat comisarul Crai. Se facuse deja ora 10:45 cand am intrat din Piata Universitatii spre Romana. O mare de masini. Feri-te-ar Dumnezeu sa te lase cineva sa treci inaintea lui! In intersectii, oamenii legii, verzui-fosforescenti, incearca putin neputinciosi sa fluidizeze puhoiul de vehicule. Doamna agent - o blonda, pe care "cascheta" de politist o prinde de minune - ne face semn sa trecem. Dupa, ne oprim special sa o intrebam cum decurge o zi in sufocantele intersectii ale Capitalei pentru femeia-agent. "Va dati seama ca viata in trafic nu este usoara. Imi place ceea ce fac si atunci nu am de ce sa ma plang. Am avut parte de multe injuraturi si de fluieraturi. Mai scot unii cate 500.000, crezand ca tine. Oricum, soferii spun de noi ca suntem rele. In definitiv, fie ca le convine sau nu, ne facem doar datoria", marturiseste aceasta. Chiar sub nasul agentilor, cativa pietoni traverseaza neregulamentar. "Uitati, lor ce sa le facem? Si ne mai mira ca avem atatea accidente! Nu cred ca trebuie sa respecti regulile de frica Politiei, ci pentru ca asa putem evita multe tragedii in trafic."


Nici nu terminam bine discutia ca nea Romica Tociu, cunoscut personaj al vietii mondene, aparut nu stiu de pe unde, se apropie de noi. "As vrea sa-mi las si eu masina aici pentru cateva minute." Parcata, bineinteles, ilegal. Vizibil deranjat de refuzul comisarului si de faptul ca nu a sarit nimeni sa-i faca vreo poza, dupa un schimb de replici, a hotarat ca cel mai intelept ar fi sa-si gaseasca un alt loc de parcare. Lasam Piata Romana in urma. De aici pana la Victoriei calculam alte 20 de minute.


CAPITALA, UN SANTIER! Privind din aproape in aproape Bucurestiul, mareata capitala europeana pare un santier. Nu mai distingi cartiere, locuri sau bulevarde. Toate par la fel. Construim, construim si iar construima€¦ Dupa care, odata ajunsi pe Stefan cel Mare, fie ca te plimbi cu masina politiei sau cu masina personala, ajungi la acelasi numitor: sa-ti blestemi zilele. Se lucreaza cu drag si spor, pana mai ieri s-au pus borduri, parcari ioc, masini bara la baraa€¦ Nu are rost sa ambalezi masina, caci nu vei face decat sa-ti consumi benzina. Te enervezi, si ce daca? Creste tensiunea, caci traficul ramane la fel. "Toata lumea reproseaza ca nu avem agenti in intersectii. Ganditi-va, sunt 700 de agenti pentru tot Bucurestiul. Si bineinteles ca nu-i folosim pe toti la rutiera. Ii rulam si noi acolo unde este nevoie. Poate, daca oamenii n-ar mai suna la 112 pentru orice fleac, am putea sa ne ocupam si noi asa cum trebuie de problemele cu adevarat importante." Mai mult de 30 de minute din Stefan cel Mare pana in zona Dristor. Oftam si noi, ofteaza si comisarul Crai. Mai prindem din zbor cate-o injuratura, se mai intra pe contrasens, se mai trece pe rosua€¦ Dar astazi am stabilit ca nu dam amenzi. Poate maine.


Lucrari in traficPeste 2.546 de strazi, dintr-un total de 5.340, sunt incluse in Programul Coordonator Anual 2007 pentru municipiul Bucuresti (de executie a lucrarilor de infrastructura tehnico-edilitare si stradale). Calea Mosilor, Bd. 1 Decembrie, Bd. Gh. Ionescu Sisesti, Calea Floreasca, Sos. Pantelimon, Bdul Regina Maria nr. 80, Calea Victoriei nr. 128 A, Calea Victoriei nr. 133-135, Str. Nicolae Titulescu nr. 56, Calea Mosilor, intre Mihai Bravu si Str. Baratiei, Sos. Stefan cel Mare, Str. Vasile Lascar nr.31, Sos. Iancului nr. 31, Zona Centrul Istoric, Bdul Carol nr. 26 si multe alte artere importante sunt in lucru, fapt ce pune la grea incercare nervii bucurestenilor, care traiesc un adevarat cosmar - "marea asfaltare".
Nici pe Sos. Colentina situatia nu este mai roz. Oficial, pana in aprilie 2008 se desfasoara lucrari pe principala artera din estul orasului, traficul in aceasta zona fiind inchis. Restrictiile sunt cauzate de lucrarile la calea de rulare a tramvaiului si de cele de modernizare a carosabilului.