Golden Drum 2007 - in asteptarea unui bilant frumos pentru Romania
Daca Festivalul Leilor, Cannes Lions, este punctul convergent a tot ceea ce industria mondiala a comunicarii are mai glamoor, Golden Drum, pozitionat de la inceput ca festival publicitar al Noii Europe, se distinge prin caldura si exube­ranta valorilor locale. Dar de cativa ani deja Gol­den Drum face pasi mari spre universalitate, pas­tran­du-si in acelasi timp sa­­voarea data de ce are mai bun su­fletul balca­nic manifestat aici intr-o paleta lar­ga. Ca si la Cannes, la Gol­den Drum sunt prezentate sinteze ale unor eve­nimente de re­ferinta din toata lu­mea: Festivalul Asia-Pacific, cel Ibero-American, festivalurile de la New York si Moscova, Epica, si Art Directors Club of Europe Young Film Directors Awards. 2.627 de lucrari provenind din 39 de tari au fost inscri­se in competitie anul acesta. In afara tarilor din Noua Europa au participat Elvetia, Germania, SUA, Anglia, Olanda, Italia, Franta, Mau­ri­tia, Suedia, Danemarca, Belgia, India, Kuweit si Africa de Sud. Daca este universal prin standar­dele tot mai ridicate, festivalul de la Portoroz este local prin acest program de promovare a ceea ce este spe­cific fiecarei tari participan­te. Re­­zultatele romanilor an dupa an, pre­zenta lor masiva cu lucrari si de­le­gati au facut ca Golden Drum sa fie supranumit "festivalul ro­manilor".  PRIMELE REZULTATE. Anul acesta, Romania este tara cu cele mai multe lucrari inscrise, 342 de lucrari, cele mai multe semnate de McCann Erickson. Austria urmeaza cu 229 de lu­crari, pe pozitia a treia situandu-se Polonia, cu 207. In 2005 si 2006, doua agentii ro­ma­nesti, Leo Burnett, respectiv McCann Erickson, au plecat din Por­to­­roz cu titlul de Agentia Anului. Nu­­meroase alte premii au fost ad­ju­de­cate de lucrarile publicita­rilor ro­ma­ni de-a lungul timpului. La ora re­dac­tarii acestui articol mai sunt pu­tin peste 24 de ore pana la ince­pe­rea Galei, cand participantii la com­pe­titia de pe tarmul Adriaticii vor pu­tea face bilantul premiilor. Pana in acest moment insa romanii nu au stat cu mainile in san, ci au castigat de­ja cateva com­petitii. La 16 octom­brie, in ca­drul sectiunii Interactive, si in compe­titie cu 140 de lucrari din 20 de tari, a castigat Premiul Silver Drum, lucrarea "Aloa€¦322? Vreau pre­­sedintele inapoi!". "Sunt bucuros pentru ca Romania a spart gheata la «In­teractive» si pentru ca am reusit sa luam Silver intr-o companie se­lec­ta, cu lucrari premiate la Cannes", a de­clarat Bogdan Nitu, director gene­ral al agentiei semnatare, Websty­ler.  ALTE PREMII. Intr-o sectiune aparte a festiva­lului, OpenAd Golden Drum Idea, care premiaza lucrarile nepu­blicate sau nedifuzate, Graffiti BBDO a castigat marele premiu - OpenAd Golden Drum Big Idea Award si OpenAd Golden Drum Print Award pentru "The Guide", o lucrare dezvoltata pentru brandul Yale. Favorita de anul trecut, McCann Erickson, a castigat cu "Sprite Icstrim - Help Line", un Golden Watch la categoria Advertising Camapaigns. In aceeasi categorie, un Golden Watch a mers la Grey Bucuresti pentru campania "Nu taia padurea ca-n codru". Starcom Media a castigat un Golden Drum in categoria Media Campaigns, pentru lucrarea premiata si la Cannes, "Avon - 1 din 8 femei".  Reprezentanti ai agentiilor roma­nesti au fost prezenti la Golden Drum si in ipostaza de jurati. Eva Prisca, director de creatie la Graffiti BBDO a fost membra a juriului pentru premiile Portoroz Piran Poster, iar Oli­ver Kapusta, director de creatie al GMP, a avut un cuvant de spus in favoarea castigatorilor la categoriile: TV, Print, Outdoor, Design&Art Direction si Radio. Categoria cu cele mai multe inscrieri a fost anul acesta cea a printurilor, cu 788 de lucrari, urmata de categoria TV cu 597 de lucrari si Outdoor cu 371 de lucrari, aspect ce marcheaza realitatea ca, in ciuda mult anuntatelor instrumente ino­vative de comunicare (online-ul, campaniile media, viralul), comunicarea se misca inca foarte mult si foarte bine in zona instrumentelor clasice de comunicare. eliza.dumitrescu@jurnalul.ro