Daca Festivalul Leilor, Cannes Lions, este punctul convergent a tot ceea ce industria mondiala a comunicarii are mai glamoor, Golden Drum, pozitionat de la inceput ca festi
Daca Festivalul Leilor, Cannes Lions, este punctul convergent a tot ceea ce industria mondiala a comunicarii are mai glamoor, Golden Drum, pozitionat de la inceput ca festival publicitar al Noii Europe, se distinge prin caldura si exubeÂranta valorilor locale. Dar de cativa ani deja GolÂden Drum face pasi mari spre universalitate, pasÂtranÂdu-si in acelasi timp saÂÂvoarea data de ce are mai bun suÂfletul balcaÂnic manifestat aici intr-o paleta larÂga. Ca si la Cannes, la GolÂden Drum sunt prezentate sinteze ale unor eveÂnimente de reÂferinta din toata luÂmea: Festivalul Asia-Pacific, cel Ibero-American, festivalurile de la New York si Moscova, Epica, si Art Directors Club of Europe Young Film Directors Awards. 2.627 de lucrari provenind din 39 de tari au fost inscriÂse in competitie anul acesta. In afara tarilor din Noua Europa au participat Elvetia, Germania, SUA, Anglia, Olanda, Italia, Franta, MauÂriÂtia, Suedia, Danemarca, Belgia, India, Kuweit si Africa de Sud. Daca este universal prin standarÂdele tot mai ridicate, festivalul de la Portoroz este local prin acest program de promovare a ceea ce este speÂcific fiecarei tari participanÂte. ReÂÂzultatele romanilor an dupa an, preÂzenta lor masiva cu lucrari si deÂleÂgati au facut ca Golden Drum sa fie supranumit "festivalul roÂmanilor". PRIMELE REZULTATE. Anul acesta, Romania este tara cu cele mai multe lucrari inscrise, 342 de lucrari, cele mai multe semnate de McCann Erickson. Austria urmeaza cu 229 de luÂcrari, pe pozitia a treia situandu-se Polonia, cu 207. In 2005 si 2006, doua agentii roÂmaÂnesti, Leo Burnett, respectiv McCann Erickson, au plecat din PorÂtoÂÂroz cu titlul de Agentia Anului. NuÂÂmeroase alte premii au fost adÂjuÂdeÂcate de lucrarile publicitaÂrilor roÂmaÂni de-a lungul timpului. La ora reÂdacÂtarii acestui articol mai sunt puÂtin peste 24 de ore pana la inceÂpeÂrea Galei, cand participantii la comÂpeÂtitia de pe tarmul Adriaticii vor puÂtea face bilantul premiilor. Pana in acest moment insa romanii nu au stat cu mainile in san, ci au castigat deÂja cateva comÂpetitii. La 16 octomÂbrie, in caÂdrul sectiunii Interactive, si in compeÂtitie cu 140 de lucrari din 20 de tari, a castigat Premiul Silver Drum, lucrarea "Aloa¦322? Vreau preÂÂsedintele inapoi!". "Sunt bucuros pentru ca Romania a spart gheata la «InÂteractive» si pentru ca am reusit sa luam Silver intr-o companie seÂlecÂta, cu lucrari premiate la Cannes", a deÂclarat Bogdan Nitu, director geneÂral al agentiei semnatare, WebstyÂler. ALTE PREMII. Intr-o sectiune aparte a festivaÂlului, OpenAd Golden Drum Idea, care premiaza lucrarile nepuÂblicate sau nedifuzate, Graffiti BBDO a castigat marele premiu - OpenAd Golden Drum Big Idea Award si OpenAd Golden Drum Print Award pentru "The Guide", o lucrare dezvoltata pentru brandul Yale. Favorita de anul trecut, McCann Erickson, a castigat cu "Sprite Icstrim - Help Line", un Golden Watch la categoria Advertising Camapaigns. In aceeasi categorie, un Golden Watch a mers la Grey Bucuresti pentru campania "Nu taia padurea ca-n codru". Starcom Media a castigat un Golden Drum in categoria Media Campaigns, pentru lucrarea premiata si la Cannes, "Avon - 1 din 8 femei". Reprezentanti ai agentiilor romaÂnesti au fost prezenti la Golden Drum si in ipostaza de jurati. Eva Prisca, director de creatie la Graffiti BBDO a fost membra a juriului pentru premiile Portoroz Piran Poster, iar OliÂver Kapusta, director de creatie al GMP, a avut un cuvant de spus in favoarea castigatorilor la categoriile: TV, Print, Outdoor, Design&Art Direction si Radio. Categoria cu cele mai multe inscrieri a fost anul acesta cea a printurilor, cu 788 de lucrari, urmata de categoria TV cu 597 de lucrari si Outdoor cu 371 de lucrari, aspect ce marcheaza realitatea ca, in ciuda mult anuntatelor instrumente inoÂvative de comunicare (online-ul, campaniile media, viralul), comunicarea se misca inca foarte mult si foarte bine in zona instrumentelor clasice de comunicare. eliza.dumitrescu@jurnalul.ro
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro