Un miliard de euro va fi investit in realizarea de drumuri noi, dar si in reabilitarea unor drumuri vechi din vestul tarii. Cel mai mult vor costa tronsoanele ce fac parte din Coridorul IV.


In perioada 2008-2013, in zona de vest a tarii vor fi realizate lucrari in domeniul infrastructurii in valoare de peste un miliard de euro. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat ca au fost deja identificate care sunt sursele de finantare. "Alocarile de surse in urmatorii ani, pe exercitiul bugetar 2007-2013 catre Regionala Timisoara, vor fi probabil cele mai mari alocari de sume fata de celelalte regiuni. Asta din multe motive. In primul rand, pentru ca starea drumurilor din vest, din cauza putinelor reabilitari, este proasta, si apoi pentru ca vestul e pe sectorul IV Paneuropean. Investitiile se vor face si din fondurile europene", a spus Ludovic Orban.


PROIECTE. Cele mai importante lucrari ar fi tronsoanele de autostrada de la Arad pana la Deva, dar si centura de ocolire a Timisoarei, in intregime. "Trebuie finalizata centura inceputa si, in plus, se vor realiza lucrari de continuare. E un proiect de 18 milioane de euro si unul este de 32 de milioane de euro, iar sursa de finantare este fondul de coeziune. De asemenea, e vorba despre Autostrada Arad - Timisoara, Timisoara - Lugoj si Lugoj - Deva. Dar mai sunt si alte lucrari, care sunt investitii in continuare si vor ridica sumele ce urmeaza sa fie alocate Regionalei de drumuri", a declarat Orban.


CENTURA. Realizarea unui drum de ocolire a orasului Timisoara, pe o lungime de 12 kilometri, ar elimina din oras traficul de tranzit dinspre Bucuresti spre granita cu Ungaria. Lucrarile la centura de ocolire a Timisoarei si de reabilitare a drumului national Timisoara - Lugoj sunt blocate de circa doi ani. In decembrie 2006, fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu a reziliat contractele cu fostul constructor, societatea greaca Efklidis, deoarece firma executase in patru ani mai putin de jumatate din lucrare si a blocat atragerea finantarii de la Banca Japoneza. Valoarea celor doua contracte, centura si drum national, era de 40 de milioane de euro. Constructorul nu a platit penalizari pentru intarzieri.