Alexandru Sassu si Rodica Culcer vor raspunde marti in fata Comisiei de Etica si Arbitraj din TVR pentru decizia de a difuza prima parte a inregistrarilor cu fostii ministri Remes si Muresan.

Directoarea Stirilor TVR, presedintele institutiei, Alexandru Sassu, si jurnalistii responsabili de difuzarea inregistrarii in care Decebal Traian Remes primeste un plic de la Ioan Avram Muresan sint invitati martea viitoare la audierile Comisiei de Etica si Arbitraj, informeaza MEDIAFAX. Comisia s-a intrunit ieri, in urma sesizarii presedintelui Sassu, care ii acuza pe jurnalistii de la Stiri ca au incalcat regulamentul intern, pentru ca au transmis un material filmat si subtitrat de altcineva decit SRTv si a carui provenienta este "extrem de dubioasa". Tot joi, Sassu a trimis o nota interna adresata Rodicai Culcer in care afirma ca difuzarea unui material "similar cu cel contestat pina la lamurirea tuturor chestiunilor si suspiciunilor de ordin legal si deontologic nu este corecta, legala si oportuna". In urma notei primite, Departamentul de Stiri a decis sa nu mai difuzeze episodul doi din filmul cu Remes, programat pentru "Jurnalul" de la ora 19.00, de joi.

"In nota nu se specifica foarte clar ca el (n. red.-Sassu) ar interzice difuzarea. El stie foarte clar ca nu are voie sa interzica. Dar asta e o treaba perversa. Daca el spune «consider ca nu este legala, corecta si oportuna», eu ce faceam daca le difuzam? Ii expuneam pe toti cei de aici, care lucrau la acest «Jurnal», la niste sanctiuni clare. Pentru ca ce face el aici este de fapt sa ne avertizeze ca «baieti, daca dati imaginile, sinteti pasibili de cercetare disciplinara»", isi justifica Culcer decizia de aseara. Ea a mai declarat pentru Cotidianul ca i-a solicitat in scris lui Alexandru Sassu sa revina asupra deciziei initiale, pe motiv ca aproape 90% dintre telespectatorii TVR au cerut pe site-ul institutiei difuzarea partii a doua din film. In plus, restul imaginilor au fost postate inca de vineri pe Internet si preluate de posturile private de televiziune. Intrebata cum a ajuns filmul pe Internet, directoarea Stirilor a raspuns tot cu o intrebare: "Ce e asa de greu sa ajunga publice?".

In urma scandalului provocat de nedifuzarea episodului doi din material, mai multe institutii i-au cerut lui Sassu demisia din functia de PDG al TVR. Printre acestea, Asociatia APADOR-CH, care il acuza pe Sassu de cenzura. "Politicienii trebuie sa stie ca sint mai expusi decit oamenii obisnuiti si mai putin protejati decit acestia. Este firesc sa fie asa, pentru ca ei au puteri decizionale si, prin hotaririle pe care le iau, influenteaza viata a milioane de persoane. Dezvaluirile facute de TVR sint, fara indoiala, de interes public cu atit mai mult cu cit este vorba despre conducatorul unuia dintre cele mai importante ministere din Romania", arata APADOR-CH, intr-un comunicat citat de MEDIAFAX. Aceeasi pozitie au adoptat si Agentia de Monitorizare a Presei, dar si Partidul Liberal Democrat. Consiliul de Onoare al Clubului Roman de Presa va discuta luni cazul TVR, desi presedintele Cristian Tudor Popescu si-a facut publica pozitia inca de ieri: "Credeam ca doamna Culcer va lua decizia salutara de a nu mai difuza continuarea materialului. Daca este vorba despre o nota interna a lui Alexandru Sassu, atunci nu e bine deloc. Gestul sau poate oricind sa fie interpretat ca un gest politic, de abuz chiar".