21,5 mil euro: valoarea totala a operatiunilor de la inceputul anuluiIn perioada iulie-septembrie 2007, prin serviciul ePayment au fost tranzactionati 7,6 milioane de euro, numarul operatiunilor ridicandu-se la aproape 88.000, in scadere usoara fata de perioada precedenta.
Conform datelor publicate de RomCard, valoarea totala a pietei pentru aceeasi perioada se situeaza la 8,1 milioane euro si 117.000 tranzactii online ePayment detinand 94% cota de piata, calculata in functie de valorile tranzactionate.
Comparativ cu valorile anuntate pentru primele sase luni ale anului, in trimestrul al treilea se observa o usoara scadere a cifrelor, fenomen normal avand in vedere ca lunile de vara reprezinta, traditional, perioada de concedii cand ritmul de cumparaturi este mai scazut.
"Cumulat, lunile iunie, iulie si august, cele mai putin dinamice din an, au insumat un total de 7,5 milioane euro si 90.500 de tranzactii, procesate prin ePayment, ceea ce reprezinta 76% si respectiv 85% din totalul inregistrat in 2006. Este un lucru care ne arata cat de mult creste piata si ce potential exista acum pentru comerciantii din mediul online", a declarat Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment.In primele noua luni valoarea tranzactiilor a crescut cu 137%Raportat la tranzactiile din 2006, perioada ianuarie-septembrie 2007 a inregistrat o crestere de 137% a numarului de tranzactii cu plata online prin card procesate prin intermediul ePayment si de 115%, din punctul de vedere al valorii acestora, ajungand la suma de 21,5 milioane euro si 253.000 de tranzactii.
Sectoarele care au inregistrat cel mai mare succes in mediul online sunt in continuare cel al telecomunicatiilor, cu o pondere de 30% din volumul total al tranzactiilor, urmat de turism si transporturi, cu o pondere de 20%, e-tail cu 18% si acces la continut cu 12 procente.
La cresterea pietei a contribuit, intr-o mare masura, si intrarea unor jucatori importanti, companii cu portofolii mari de clienti, precum Romstal, Diverta sau Ultra Pro, care au vazut in mediul online un canal nou si util pentru cresterea vanzarilor, eficientizarea activitatilor de marketing si mentinerea unei relatii optime cu clientii.
Principalul factor care a contribuit la evolutia pietei este cresterea nivelului de incredere al publicului in privinta securitatii platilor online, ca urmare a intensificarii programelor de informare si educare dedicate atat cumparatorilor finali, cat si comerciantilor online.Totalul operatiunilior pentru 2007 ar putea insuma 35 de mil. de euroReferitor la cel de-al patrulea trimestru, se asteapta cresteri intre 20 si 30% de la luna la luna, cu un punct culminant in primele doua saptamani din luna decembrie. Valoarea totala a tranzactiilor ar putea ajunge la finele lui 2007 la suma de 35 de milioane de euro.
"In ceea ce priveste anul 2007, cifrele dupa primele noua luni si estimarile pentru ultimele trei arata ca la finalul anului valoarea totala a pietei se va situa in jurul a 35 de milioane de euro", a mai spus Carmen Sebe.
In opinia lui Marin Mitroi, Director General RomCard, situatia poate fi insa si mai buna.
"Desi piata romaneasca de acceptare a cardurilor pe Internet, utilizand standardul 3D Secure, a atins un volum triplu fata de aceeasi perioada a anului trecut, constatam, din pacate, ca se intreprinde inca foarte putin in materie de promovare, actiune care este sustinuta doar de procesatori, comercianti si uneori de banci. Potentialul de aplicabilitate a tranzactionarii online este imens iar factorii guvernamentali responsabili, precum si cei din administratiile locale, ar trebui sa realizeze ca in Romania exista o mare capacitate de procesare securizata a tranzactiilor e-commerce, capabila sa rezolve multe probleme la nivel national, din domeniul achizitiilor, al colectarii taxelor si impozitelor, etc."