Romanii prefera inca Daciile albastre, dar si autoturisme de tip sedan sau dieselStudiul de piata referitor la preferintele cumparatorilor de masini de ocazie din Europa Centrala si de Est, realizat de AAA AUTO Group in Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania, arata ca masinile second-hand cele mai cautate sunt argintii sau gri, cu motor pe benzina si un pret de aproximativ 6.000 euro. "Ideal, marca acestei masini de ocazie ar trebui sa fie Škoda, Renault, Ford, Opel sau Peugeot", sustin reprezentantii companiei, precizand insa ca exista si exceptii de la aceasta imagine. Spre exemplu, in Ungaria, cea mai populara marca este Suzuki, in timp ce in Romania cele cinci marci mentionate de cercetare sunt depasite de Dacia. Şi preferintele pentru culoare difera de la tara la tara, in Cehia si Slovacia "purtandu-se" rosul, in Ungaria negrul, iar in Romania si Polonia albastrul.
Sustinand ca cererea pentru masini cu motorizari diesel este in continua crestere, AAA Auto a precizat ca, din totalul masinilor pe care le-a vandut anul trecut in Romania, 49% au fost astfel echipate, in timp ce in Cehia s-au cumparat numai 30% din total, in Slovacia 19%, iar in Ungaria 16%.
"Rezultatele cercetarii au relevat date interesante cu privire la vechimea masinilor. In Romania (unde politica de taxe favorizeaza masinile de fabricatie mai recenta), 34% din clienti au cumparat masini nu mai vechi de trei ani, pe cand in Polonia si Cehia procentul este de 18%, in Ungaria de 16%, iar in Cehia de 12%", se mai arata in studiu.
Studiul evidentiaza, totodata, si clasificarea preferintelor in functie de forma masinii. In Cehia, unde majoritatea locuitorilor au si proprietati de week-end, au fost vandute de trei ori mai multe modele de tip estate (break), fata de Ungaria. "Fiecare a cincea masina vanduta in Cehia este de tip estate", sustine AAA Auto, precizand ca, in contrast, in Romania se vand mai bine masinile de tip sedan (27% din total).
Grupul ceh AAA Auto, cel mai mare dealer de masini rulate din centrul si estul Europei, a intrat pe piata romaneasca in iunie 2005. In primul semestru al acestui an, vanzarile grupului au atins 38.617 unitati, in crestere cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cifra de afaceri a atins 224,28 milioane euro in primul semestru, in crestere cu 37% fata de perioada similara din 2006.