25% din cererea de terenuri centrale in Capitala este destinata hotelurilor
Vizibilitatea si accesibilitatea sunt imperativele dezvoltatorilorPana de curand, segmentul hotelier era, alaturi de logistica, unul dintre cele doua sectoare usor subdezvoltate ale pietei imobiliare autohtone - cel putin in comparatie cu evolutia fulminanta inregistrata pe rezidential, birouri si retail. Asa se face ca, in ultimii ani, tranzactiile cu hoteluri au fost putine ca numar si destul de reduse ca volum. Aceasta retinere a investitorilor de a deveni mai activi pe piata hoteliera incepe insa sa se schimbe - si inca atat de mult incat, la ora actuala, una din patru cereri de terenuri din zonele centrale si ultracentrale ale Capitalei este destinata dezvoltarii unui proiect hotelier, dupa cum precizeaza Monica Marin, Partner Manager in cadrul agentiei imobiliare EuroMetropola.80% din cererile de cazare provin din mediul de afaceriCare sunt, in acest context, cauzele schimbarii de atitudine in randul investitorilor? In primul rand, este vorba de perspectivele pozitive ale turismului romanesc, in special al celui de afaceri - avand in vedere faptul ca tara noastra este privita, prin prisma noului statut de membru UE, drept o piata emergenta din multiple puncte de vedere. La nivelul Capitalei, turismul de afaceri ramane cel mai atractiv segment, astfel incat aproximativ 80% dintre cei care apeleaza la servicii hoteliere provin din mediul de afaceri. Operatorii si investitorii din sectorul hotelier nu au intarziat in identificarea cresterii numarului solicitarilor de spatii de cazare in Bucuresti. Aceasta cu atat mai mult cu cat si cifrele pe acest segment indica o crestere notabila: rata medie de ocupare a hotelurilor la nivelul Capitalei este de 60%, iar procentul de crestere a tarifelor hoteliere a depasit 10% pe anul 2006. In aceste conditii, se arata intr-un comunicat al Diana Metiu International, investitiile pe segmentul hotelier devin tot mai atragatoare, atat pentru dezvoltatorii romani, cat si, mai ales, pentru cei straini.Brandurile hoteliere internationale tatoneaza piata bucuresteanaAvand in vedere atractivitatea crescanda a sectorului hotelier, reprezentantii oficiali ai unor branduri sonore de lanturi hoteliere internationale tatoneaza deja piata imobiliara bucuresteana pentru a identifica principalele zone in care ar fi oportuna dezvoltarea viitoarelor proiecte. Strategiile abordate de investitori sunt diferite, in functie de politica fiecaruia si de optiunile care sunt cele mai la indemana in diverse zone. O foarte importanta categorie de clienti este interesata de terenurile din zonele centrale si ultracentrale ale Capitalei, unde intentioneaza sa-si dezvolte propriile proiecte, subliniaza Monica Marin. De asemenea, "exista companii hoteliere care urmaresc achizitionarea unor hoteluri care functioneaza deja, pe care le reconditioneaza pentru a le ridica la anumite standarde sau investitori care cauta imobile speciale, palate, case de patrimoniu, carora le pot da destinatie hoteliera", adauga reprezentanta EuroMetropola.Dezvoltatorii cauta terenuri centrale, in apropierea arterelor de circulatieIn ceea ce priveste tendintele manifestate in domeniul dezvoltarilor hoteliere, Monica Marin subliniaza ca, in ultimii 2 ani, s-a remarcat dorinta de integrare a unui mini-hotel in cadrul unui complex mixt, care mai cuprinde si spatii comerciale sau de birouri. Cu mentiunea ca, de obicei, aceste ansambluri sunt amplasate in apropierea unor artere de circulatie foarte importante. Cat despre trendurile in materie de terenuri, reprezentanta EuroMetropola precizeaza: "este important sa fie intr-o zona in care accesul sa nu reprezinte o problema, de preferat in apropierea garii, a aeroportului sau a unor zone de interes major pentru turisti". De asemenea, a adaugat Marin, dezvoltatorii cauta suprafete de minimum 1000 mp, in planul intai al unui bulevard intens circulat, intr-o zona care sa le asigure expunerea necesara ca sa fie atractiva pentru turisti.