Calvarul soferilor care intra sau ies din Bucuresti pe DN1 va continua cel putin un an. Luna aceasta au inceput lucrarile la un pasaj subteran ce traverseaza DN1 la Aeroportul Baneasa.

Planul de Urbanism General al municipiului Bucuresti p
Calvarul soferilor care intra sau ies din Bucuresti pe DN1 va continua cel putin un an. Luna aceasta au inceput lucrarile la un pasaj subteran ce traverseaza DN1 la Aeroportul Baneasa.

Planul de Urbanism General al municipiului Bucuresti prevede, pentru fluidizarea traficului pe Drumul national 1 (DN1), realizarea unui pasaj inferior subteran in zona Aeroportului Baneasa. Lucrarile propriu-zise la pasaj incep spre sfarsitul acestei luni, in prezent realizandu-se etapele pregatitoare. Acestea sunt realizate de muncitori angajati de primarie.

Astfel, daca luna viitore va fi dat in folosinta si pasajul de la kilometrul 9+850 din zona strazii Jandarmeriei, urmatorul blocaj va fi la intersectia din zona Aeroportului Baneasa unde, in prezent, exista un semafor. Pentru a fluidiza traficul in zona aeroportului, autoritatile vor realiza un pasaj subteran care sa preia mare parte din traficul rutier din zona si vor desfiinta semaforul. Ministerul Transportului si Primaria au susutinere si din partea Politiei Rutiere care va asigura siguranta circulatiei in timpul lucrarilor.


FLUIDIZARE. "Luna aceasta incep lucrarile la pasajulul inferior rutier realizat pe relatia DN1 la intersectia cu Bulevardul Aerogarii si Bulevardul Ion Ionescu de la Brad. Dupa ce vom dezafecta intersectia de la Aleea Privighetorilor, pe relatia Bucuresti - Ploiesti vom mai avea semafor doar la Aeroportul Baneasa. Dupa desfiintarea semaforului de la Aleea Privighetorilor intersectia va urma sa aiba numai relatii de dreapta. Deoarece scopul nostru este ca de la Bucuresti la Ploiesti soferii sa nu mai intalneasca blocaje create de semafoare vom realiza o lucrare la aeroport, astfel incat sa desfiintam si semaforul de la Baneasa, care in prezent creeaza probleme", a explicat Dan Scrieciu, sef serviciu Implementare Contracte Executie Lucrari din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).


Lucrarile vor dura un anPasajul costa 13 milioane de euro, bani asigurati de bugetul de stat. Pentru inceput vor fi mutate retelele edilitare de pe amplasamentul lucrarii, vor fi demontate obstacolele si se vor realiza
exproprierile. "Pasajul subteran va avea o lungime de aproximativ 870 de metri din care zona pe dedesupt are 72 de metri. Acesta incepe dupa intersectia DN1 cu Bulevardul Elena Vacarescu si Strada Dobrogeanu Gherea si se va sfarsi dupa intrarea de la Aeroportul Baneasa, la kilometrul 8+100. Pasajul va avea cate doua benzi pe sens si cate doua laterale la sol. Tehnologia de executie a lucrarii are prevazuta continuizarea circulatiei rutiere pe perioada lucrarilor pe doua benzi pe sens laterale", a declarat Scrieciu. Acesta a spus ca nu s-a stabilit inca ce se va intampla cu mijloacele de transport in comun care traversau DN1 in zona aeroportului de la Baneasa. "Nu stim momentan ce se va intampla cu autobuzele, insa se va face un management de trafic. Oricum avem prevazut realizarea de alveole", a explicat Dan Scrieciu.


AglomeratiePe DN1 trec mai mult de 16.000 de vehicule fizice in 24 de ore, conform ultimului recensamant de circulatie realizat in anul 2005. O noua masuratoare a trafiului va fi realizata in 2010." Recensamantul de circulatie se face din cinci in cinci ani. Astfel, la ultimul recensamant din 2005 media zilnica anuala inregistrata la kilometrul 10+310 de pe DN1 a fost de 69.281 de vehicule in 24 de ore iar la kilometrul 14+270 s-au inregistrat 51.864 de vehicule fizice in 24 de ore", a explicat Mariana Capra, director adjunct tehnic in cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.