"Intr-o luna vom da ordinul de incepere a lucrarilor pe doua tronsoane ale centurii Bucurestiului. Centura va fi gata in termen de doi ani", a spus Orban. El a adaugat ca soseaua de centura a Capitalei va face legatura dintre autostrazile Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. "Cand se va da in folosinta uzina Ford, 125-175 de camioane vor pleca zilnic din Craiova cu destinatia portul Constanta", a precizat ministrul. Acesta a adaugat ca atat viitorul drum expres Craiova-Pitesti, cat si soseaua de centura a Capitalei, vor ajuta la fluidizarea traficului care se va crea in si dinspre uzina Ford. "Pana cand va incepe productia la Ford, vom fi si noi gata cu drumul expres. Cererile Ford privind infrastructura de transport sunt in concordanta si cu nevoile noastre", a adaugat Orban, lasand sa se inteleaga ca viitorul drum Craiova-Pitesti va fi construit in principal la solicitarea Ford. Ministrul Transporturilor nu a dorit sa mentioneze care va fi valoarea investitiei in drumul expres. Orban a declarat la sfarsitul lunii septembrie, referindu-se la drumul expres Pitesti-Craiova, ca soseaua actuala nu mai face fata traficului rutier extrem de intens. "A devenit anacronica, creeaza ambuteiaje si blocaje care pun la grea incercare nervii soferilor. Ne trebuie urgent un drum la nivel european intre cele doua orase", a afirmat atunci Orban. Centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti va costa 123,5 milioane lei, centura rutiera a municipiului Bucuresti cu pasaj superior peste calea ferata la Otopeni - 15 milioane lei, in timp ce investitiile pentru completarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti prin construirea sectorului cuprins intre DN7 -DN1A, cu patru benzi, vor fi de 17 milioane lei. (Carmen POPESCU)