Gradul de penetrare a asigurarilor in Romania este inca redus, situandu-se la 1,7% din PIB in 2006, fata de o medie de 9% in Uniunea Europeana, potrivit EFG Eurolife, societatea de asigurari a grupul financiar elen EFG Eurobank, actionar majoritar al Bancpost.

Daca anul trecut un roman a cheltuit 103,8 euro pe asigurari, un european a dat de mai bine de 20 de ori mai mult. Mai exact, 2.124 de euro. Iar in timp ce europeanul a investit 1.400 de euro in asigurari de viata si doar 724 in asigurari non-viata - asigurari de bunuri - , romanul a platit numai 15 euro pe asigurari de viata si peste 88 de euro pentru asigurarea bunurilor.

Specialistii estimeaza ca situatia se va schimba insa, pentru 2007 ritmul de crestere al pietei fiind estimat la 25%-30%, ceea ce va duce piata la peste doua miliarde de euro. Ieri EFG Eurolife si-a deschis doua subsidiare in Romania: EFG Eurolife Asigurari de Viata si EFG Eurolife Asigurari Generale.

Cele doua societati isi vor distribui produsele prin reteaua Bancpost. "Incepem cu produse de protectie - asigurari de viata si de proprietati - atasate creditelor Bancpost, urmand sa extindem gama de produse cu polite de economisire si investitie - unit linked - si cu produse de asigurare dedicate IMM", a declarat Anita Nitulescu, seful operatiunilor EFG Eurolife in Romania.