Agentia Leo Burnett a cistigat primul premiu de eficienta recunoscut la nivel european, cu ajutorul detergentului Tide.

Brand com directorul Leo Burnett, Andreea Boaca,s-a intors cu un bronz de la Bruxelles Agentia condusa creativ de Bogdan Naumovici s-a intors de la Bruxelles cu prima distinctie obtinuta de o agentie romaneasca la Euro Effie Awards: un bronz, pentru campania „Tide pentru Supermame". Competitia europeana recompenseaza eficienta regionala a campaniilor de publicitate. Recunoasterea continentala vine dupa medalia de aur trecuta anul acesta in cont, pentru acelasi client, la Effie Romania. Leo Burnett este, totodata, cea mai premiata agentie de-a lungul celor patru editii la Effie Awards Romania. „In categoria in care am fost selectionati ca finalisti nu a mai fost nici un detergent «rival»", declara pentru Cotidianul Andreea Boaca, brand com director in cadrul Leo Burnett. Printre brandurile care au mai urcat pe podium s-au numarat Boss, Max Factor, Nivea For Men, Fairy si Nivea Visage.

„Este o victorie imensa pentru planning, pentru Romania si pentru Leo Burnett Romania", a declarat intr-un comunicat de presa Razvan Matasel, deputy managing director si head of planning la Leo Burnett. Agentia a mai fost finalista la editia Euro Effie din 2005, cu campania „Fruity Power" pentru brandul Wash&Go.

Urcata pe a treia treapta a podiumului, la categoria FMCG (bunuri de larg consum), campania adresata mamelor a fost deja implementata cu succes in Bulgaria, Bosnia-Hertegovina, Serbia, Muntenegru, Moldova, Grecia, Rusia, Ucraina, Belarus si in Ungaria. In urma campaniei, vinzarile Tide au sporit de la momentul lansarii campaniei cu 69% in Romania, respectiv 67% in Serbia, se arata in catalogul Euro Effie/Nielsen Value Share 2006. „In Romania, concurenta este foarte mare si in aceasta categorie pretul si promotiile conteaza foarte mult. Brandurile mari (cele premium sau cu istorie) au mai putin de luptat, dar brandurile de mijloc, cum este Tide, duc o lupta grea", completeaza Andreea Boaca.

Faptul ca au concurat cu un produs adesea „hulit" pe sticla, precum detergentul, insa cu vinzari bune pe raft, nu a reprezentat neaparat un atu pentru cei de la Leo Burnett. „Nu stiu daca este vreun avantaj, este insa cu certitudine o victorie, caci campania «Tide pentru Supermame» a reusit sa convinga un juriu foarte pretentios. Este o victorie pentru brand si pentru echipa din agentie care a crezut in ea. Aici vine vorba si despre avantajul ca am reusit aceasta performanta cu un detergent si cu o campanie deosebita", conchide Boaca.

Agentia a mai fost finalista la editia de acum doi ani Euro Effie, cind a participat cu campania „Fruity Power" pentru brandul Wash&Go. La rindul sau, Razvan Matasel are inca de anul trecut experienta jurizarii acestei competitii. „Din «invataceii Europei» intram in divizia «evaluatorilor». Este o recunoastere a profesionalismului de a face advertising, care vine in completarea creativitatii recunoscute mai demult, la nivel international", declara la acea vreme Matasel intr-un interviu pentru Cotidianul.

Pentru mai multe detalii despre Euro Effie 2007 accesati www.cotidianul.ro/select