In ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii drumurilor Romaniei vizand integrarea in structurile europene de transport, Conferinta a recomandat promovarea investitiilor in sectorul rutier, inclusiv folosind parteneriatul public-privat.
Probleme ca ambuteiajele, lipsa sistemelor inteligente de securitate si investitiile ecologice va trebui sa fie rezolvate intr-o maniera eficienta. Crearea unui coridor paneuropean si finantarea proiectelor care contribuie la largirea principalelor axe europene ar putea fi solutii viabile pentru imbunatatirea infrastructurii din Romania.
Participantii au subliniat solutiile si oportunitatile de obtinere a finantarii private pentru infrastructura drumurilor, constructia si modernizarea infrastructurii rutiere situate pe coridoarele de transport paneuropene, implementarea sistemului calitatii in transporturile rutiere, cofinantarea UE in proiecte transfrontaliere.Un miliard de euro pe anDomeniul transporturilor va beneficia in urmatorii 6 ani de 5,6 miliarde de euro, din care peste 4,5 miliarde reprezinta alocarile pentru Romania din Fondul de Coeziune si Fondul European pentru Dezvoltare Regionala, iar 1,1 miliarde este suma pentru cofinantare nationala. In mesajul sau transmis participantilor la Conferinta Internationala destinata sectorului transporturi, primul-ministru Calin Popescu Tariceanu a subliniat: "Toate cele patru axe prioritare ale Programului Operational Sectorial pe transporturi pot finanta proiecte esentiale pentru dezvoltarea Romaniei. In primul rand, ne propunem modernizarea axelor de transport care fac parte din reteaua transeuropeana, respectiv Coridorul IV si Coridorul VII, dezvoltarea infrastructurii din afara retelei transeuropene, reabilitarea drumurilor nationale si constructia de by-pass-uri, reabilitarea statiilor de cale ferata, reabilitarea porturilor si aeroporturilor.
Concomitent cu modernizarea infrastructurii, trebuie sa implementam sisteme inteligente de monitorizare si dirijare a traficului, care sa duca la cresterea sigurantei circulatiei". Pentru toate aceste obiective, seful Executivului sustine ca exista deja un portofoliu de proiecte, in baza carora se pot accesa fonduri europene.Avertismentul ministrului TransporturilorImportanta unei infrastructuri functionale la nivel european este recunoscuta si de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban: "Romania este in pericol de a-si incetini ritmul de crestere economica din cauza infrastructurii de transport.
Pentru inlaturarea acestei situatii sunt necesare masuri atent calculate si imediate. Toate analizele realizate dupa 1990 asupra infrastructurii de transport rutiere ne spun acelasi lucru. Avem un numar redus de kilometri de autostrada si de conexiuni la nivel de autostrada sau de drumuri rapide in comparatie cu statele membre ale Uniunii Europene. Aceasta in timp ce traficul rutier pe drumurile nationale a crescut in ultimii ani in ritm alert, cu o medie anuala de 3,7%".Bugetul total al POS-T pentru perioada de programare 2007 - 2013 este de aproximativ 5,7 miliarde euro, ceea ce reprezinta 23% din bugetul global al operatiilor structurale pentru Romania pentru perioada mentionata.
Din aceasta suma, aproximativ 1,09 miliarde euro reprezinta finantarea nationala, in timp ce cofinantarea din partea Comunitatii va fi de aproximativ 4,57 miliarde euro. Programului Operational Sectorial de Transport ii este alocata cea mai mare parte a fondurilor structurale si de coeziune acordate Romaniei de Uniunea Europeana.
Astfel, circa 23% din bugetul total al instrumentelor structurale va fi utilizata pentru modernizarea si dezvoltarea sistemului de transport, in scopul asigurarii deplasarii rapide, eficiente si in conditii de siguranta a persoanelor si a bunurilor, atat in tara, cat si in Europa. In acelasi timp, POS-T are in vedere si cresterea calitatii serviciilor, astfel incat utilizatorii infrastructurii de transport sa beneficieze de conditii de siguranta si de confort deosebite, de calitate europeana. Obiectivele specifice ale Programului
Operational Sectorial de Transport sunt: promovarea circulatiei internationale si de tranzit a persoanelor si a bunurilor in Romania prin asigurarea de conexiuni pentru Portul Constanta, precum si cresterea tranzitului dinspre UE catre sud, prin modernizarea si dezvoltarea Axelor Prioritare TEN-T relevante, cu aplicarea masurilor necesare pentru protectia mediului inconjurator; promovarea circulatiei eficiente a persoanelor si a bunurilor intre regiunile Romaniei prin modernizarea si dezvoltarea retelelor nationale de transport, in conformitate cu principiile dezvoltarii durabile; promovarea dezvoltarii unui sistem de transport echilibrat, in ceea ce priveste toate modurile de transport, prin incurajarea dezvoltarii sectoarelor feroviar, naval si internodal; sprijinirea dezvoltarii transportului durabil, prin minimizarea efectelor adverse ale transportului asupra mediului si prin imbunatatirea sigurantei traficului si a sanatatii umane. Printre principalii beneficiari ai Programului Operational Sectorial de Transport 2007-2013 mentionam administratorii infrastructurii nationale de transport (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A., Compania Nationala de Cai Ferate CFR S.A.) si administratiile porturilor si aeroporturilor.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Nicușor Dan știe care va fi principalul lui rival la alegerile pentru...
Sursa: wall-street.ro