Pana in 2012, strategia companiei spaniole Roca pe piata romaneasca vizeaza dublarea capacitatii de productie la un milion de produse pe an, prin investitii de 10-12 milioane euro. Se estimeaza o crestere a cotei de piata de la 25% la circa 40% in ur
Pana in 2012, strategia companiei spaniole Roca pe piata romaneasca vizeaza dublarea capacitatii de productie la un milion de produse pe an, prin investitii de 10-12 milioane euro. Se estimeaza o crestere a cotei de piata de la 25% la circa 40% in urmatorii cinci ani.
Roca a intrat pe piata romaneasca anul trecut, prin achizitia diviziei Cesarom de obiecte sanitare a companiei austriece Lasselsberger, printr-o tranzactie de opt milioane de euro. Compania austriaca Lasselsberger a preluat in 2004 principalii producatori de gresie si faianta de pe piata interna, companiile Sanex Cluj si Cesarom Bucuresti.
"Am preluat 375 de angajati si capacitatea de productie de 500.000 de obiecte sanitare pe an. Dupa preluarea fabricii din Bucuresti, in acest an, am investit 1,5 milioane de euro in dezvoltarea liniei de productie in vederea cresterii calitatii produselor", a declarat Joan Jorda, directorul general al Roca Obiecte Sanitare.
Majorarea cotei de piata se va realiza doar prin productia de la intreprinderea din Bucuresti si nu are in vedere alte achizitii pe piata din Romania.
Grupul Roca va produce in Romania obiecte sanitare de baie si cazi de dus din material acrilic si din otel. Dupa introducerea productiei de obiecte de lux in Romania, compania va fabrica, de asemenea, obiecte sanitare din portelan sticlos, produse pentru hidromasaj, robinete si alte accesorii pentru baie.
"La fabrica din Bucuresti, pentru inceput, vom produce doar obiecte sanitare pentru clasa medie, iar in paralel vom comercializa produse de lux aduse din import, sub brandul Roca. Incepand de la jumatatea anului viitor, dorim sa fabricam si in Romania produsele destinate pietei de lux", a spus Jorda.
Inainte de preluare, divizia de obiecte sanitare a companiei avea o cifra de afaceri de sapte milioane de euro.
Pentru acest an, compania vizeaza o crestere cu 10-15%, iar pana in 2012 un avans mai mult decat dublu fata de nivelul din 2006.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.