Bugetele pentru publicitatea online vor incepe sa creasca pe masura ce advertiserii vor fi din ce in ce mai bine informati in legatura cu beneficiile acestui mediu.
Editia din acest an a Internetics si-a propus sa ofere comunitatii de marketing si comunicare o imagine cat mai completa a continutului online. "In primul rand, oamenii de marketing sunt oameni de cifre si inca nu exista destule demonstratii coerente ale eficientei campaniilor online. In al doilea rand, nu exista structuri in cadrul departamentelor de marketing care sa inteleaga potentialul acestui mediu. Şi nu in ultimul rand, companiile care livreaza strategii si creatie online nu au investit suficient in educarea pietei si inca nu au resursele sa livreze campanii puternice care sa legitimizeze acest mediu cu un potential enorm", a declarat Razvan Matasel - Deputy Managing Director & Head of Planning Leo Burnett si membru al juriului Internetics Web Promo. Cresterea importantei online-ului in bugetele de comunicare ale advertiserilor nu depinde numai de cunoasterea cat mai buna a beneficiilor sale, ci si de evolutia continutului online propriu-zis, dupa cum apreciaza unii dintre reprezentantii acestei industrii.
"In acest moment, cred ca lipseste in primul rand 'mediul>> in care sa se poata cheltui mai multi bani in advertising online. Ma refer, mai exact, la lipsa contentului solid care sa atraga utilizatori care conteaza pentru advertiseri. De asemenea, cred ca agentiile de publicitate inca nu stapanesc pe deplin resursele si avantajele oferite de Internet -considera Cosmin Golea, director executiv First-Solutions.net.
Un impuls pentru a creste interesul advertiserilor pentru Internet ar putea veni din aparitia unor studii care sa ofere informatii exacte legate de trafic si audienta. "Exista mai multe lucruri care ar ajuta la cresterea investitiilor in online, din care as enumera: studiile socio-demografice realizate la nivel de piata pentru toate site-urile care asteapta bugete de publicitate - si aici sustin initiativa BRAT; dezvoltarea site-urilor cu un continut propriu, un lucru necesar in cazul unei piete mature online", a declarat Laurentiu Pop - New Media Manager Initiative Media. Argumente in favoarea utilizarii online-ului exista insa, si in contextul actual, in ciuda deschiderii mai mari pentru canalele clasice precum TV-ul. “Versiunea online asigura si comunicare in ambele sensuri, facand online-ul mult mai interesant si mai reactiv la feedback-ul cititorilor. O reclama bine pozitionata intr-un site cu un anumit gen de audienta aduce mai multa valoare decat un poster mare lipit pe un bloc” explica Bogdan Musat - Developer & Platform Group Manager Microsoft Romania.