Cramele Murfatlar sint vizitate anual de citeva mii de turisti. O masa cu degustare de vin poate costa in jur de 20 de euro. Anual, la Murfatlar vin 6-7.000 de turisti pentru a vizita crama si pentru a degusta din vinurile producatorului autohton. „Sint de obicei grupuri organizate care vin pentru degustare. Intr-adevar, turismul poate fi privit ca o afacere", a declarat Cosmin Popescu, administrator la Murfatlar. Potrivit acestuia, o degustare de 5 vinuri poate ajunge la 5-6 euro de persoana, iar pentru un meniu complet pretul poate ajunge la aproximativ 20 de euro. Altfel spus, Murfatlar cistiga din turism in jur de 100-120.000 de euro anual. La Murfatlar se pot vizita Muzeul Viei si Vinului si punctul turistic. De asemenea, producatorul organizeaza mese festive cu program artistic, se pot achizitiona vin la preturi speciale si suvenire create de mesteri populari. Compania mizeaza anul acesta pe o cifra de afaceri de aproximativ 42 de milioane de euro, fata de 36 de milioane cit a inregistrat anul trecut. Aceasta in conditiile in care productia a fost de aproximativ 14,5 milioane de litri, cu 5-10% mai mica fata de anul anterior. Producatorul mizeaza insa anul acesta pe o vinzare mai buna a brandurilor scumpe pe care le are in portofoliu (Conu Alecu, Lacrima lui Ovidiu sau Trei Hectare) si vrea sa creasca preturile cu 15-20%. „Speram sa vindem mai mult branduri scumpe. De asemenea, speram la o crestere cu 15-20% a pretului mediu", a mai spus Daniel Negrescu, brand managerul Murfatlar. De altfel, cele trei marci au avut deja o crestere semnificativa in vinzari. Mai precis, Trei Hectare a semnalat un plus de 20%, iar Lacrima lui Ovidiu, de 60%, raportat la prima jumatate a lui 2006. „Credem ca ritmul de crestere se va pastra si in a doua parte a anului", a mai spus Negrescu. Compania a lansat in ultima perioada doua noi branduri pe categoria de pret mare. Este vorba de Aragon, lansat pe piata acum o luna si care costa 50 de lei pe raft sau 120 de lei in restaurante si baruri, si Rai Grand Rezerve, care este un vin de editie limitata. „Speram sa vindem in jur de 20.000-40.000 de sticle de Aragon pe an. La Rai este insa foarte greu de estimat cit vom vinde", a mai spus Negrescu. Din punct de vedere cantitativ, 50% din vinzarile Murfatlar sint reprezentate de vinurile care au pretul mediu peste costul mediu al pietei. Indicele ajunge la 70% din punctul de vedere al valorii. Compania exporta in jur de 20% din productie, tarile de destinatie fiind SUA, Israel, Spania, Italia, Finlanda. „Vrem sa atacam inca doua piete: China si Rusia", a mai spus administratorul Murfatlar. Capacitatea de imbuteliere la Murfatlar este de 150.000 de sticle/zi. Aceasta va creste cu inca 100.000 prin achizitionarea unei linii noi care va intra in folosinta in cursul acestui an cu ajutorul unei investitii de 1.100.000 de euro.