Retailerul german Kaufland a investit pana in prezent in Romania peste 350 milioane de euro in cele 31 de magazine de tip discount pe care compania le opereaza in tara. Investitia medie pentru o unitate este de aproximativ opt milioane de euro.
Un centru comercial Kaufland se intinde pe un teren de aproximativ 20.000 de metri patrati, detine o suprafata de vanzare de peste 4.000 metri patrati si are peste 200 de locuri de parcare.
Retailerul german a deschis primul hipermarket in Romania, la Bucuresti, in octombrie 2005, in acelasi an extinzandu-se in Ramnicu Valcea si in Ploiesti. In 2006, lantul de magazine s-a extins cu alte 14 filiale in tara.
In prezent, reprezentanta din Romania opereaza 31 de hipermarketuri. Anul trecut a inregistrat pierderi nete de 38,05 milioane lei, cu 39% mai mici decat in 2005, la o cifra de afaceri de 817,8 milioane lei. Şi avea anul trecut peste 2.900 de salariati, de aproape sase ori mai multi decat in 2005, cand a raportat afaceri de peste 56 milioane lei, conform Ministerului Finantelor Publice.
Divizia Kaufland face parte din concernul Lidl & Schwarz Co&KG. Grupul Schwarz a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 44 de miliarde de euro si are peste 200.000 de angajati in intreaga Europa. Pe plan international, retailerul german detine peste 800 de magazine in Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croatia, Romania si Bulgaria.