La inceput de nou an universitar, Ministerul Educatiei a confirmat ca fondurile destinate invatamantului superior au fost repartizate dupa criterii politice. Aceasta precizare a fost redactata intr-un raport al Consiliului National pentru Finantarea
La inceput de nou an universitar, Ministerul Educatiei a confirmat ca fondurile destinate invatamantului superior au fost repartizate dupa criterii politice. Aceasta precizare a fost redactata intr-un raport al Consiliului National pentru Finantarea Invatamantului Superior, organism subordonat institutiei guvernamentale. In opinia celor de la Educatie, principalul vinovat este Ministerul Finantelor. „Din punctul de vedere al originii materialelor primite, trebuie precizat faptul ca acestea prezinta un punct de vedere al unui grup de persoane dintr-un minister asupra activitatii unui sector important de activitate in responsabilitatea altui minister“, se precizeaza in raport. Mai mult, autorii documentului considera ca cei de la Finante nu au ce cauta in problemele de invatamant. „Un argument puternic in sprijinul ideii elaborarii documentului de catre un grup de lucru comun este acela ca politica in domeniul invatamantului de toate gradele din Romania o promoveaza in Guvern Ministerul Educatiei si Cercetarii, si nu Ministerul Finantelor Publice“, se mai arata in raport. Dupa cum se stie, in repartizarea fondurilor destinate invatamantul ui superior, organismele abilitate nu au tinut cont in totalitate de criteriile din teritoriu si, in acelasi timp, Ministerul Educatiei a fost obligat sa desfiinteze 4.000 de locuri pentru invatamantul de stat, dintre cele fara taxe, forma zi. In consecinta, ca sa nu le piarda definitiv, printr-un artificiu contabil, aceste locuri au fost transferate pentru studiile de masterat, in conditiile in care sunt mai putine cereri, comparativ cu cele pentru anul I de studii.

Sursele de documentare sunt aberante
Consiliul National pentru Finantarea Invatamantului Superior dezabroba atat modalitatea de finantare, cat si faptul ca sursele de documentare, folosite de catre specialistii de la Ministerul Finantelor Publice, nu sunt cele corecte. In primul caz, inspectorii din Educatie reproseaza urmatorul aspect: „Ar fi trebuit, fie ca forma finala a documentului sa faca obiectul unei discutii comune interministeriale, fie ca documentul sa fie elaborat de un grup de lucru comun al celor doua ministere“. In privinta surselor de documentare nepotrivite, tonul raportului este si mai transant.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.