• Tehnologie

+ In sfirsit, Boing Boing anunta ca Open Mobile Terminal Platform (OMTP) au standardizat incarcatoarele de telefoane mobile, ceea ce va scuti uitucii de bataie de cap in cautarea unui incarcator care sa se potriveasca mufei de la telefonul lor. OMTP Group cuprinde companii precum Samsung, Motorola, Nokia, LG si Sony Ericsson. Aceasta decizie e rezultatul presiunilor legate de mediu cu care se confrunta, mai nou, companiile care trebuie sa rezolve problema reciclarii produselor lor.

- Moda fotosoparii oricarei imagini lansata de reviste; e glossy pentru femei, s-a transferat si asupra bancnotelor americane. Noile hirtii de 10$, 20$ si de 50$, in afara de faptul ca vor fi mai colorate, vor avea fetele personalitatilor imbunatatite astfel incit sa para mai tinere. Pe bancnota de 5$, fata lui Abraham Lincoln arata de parca acesta tocmai a iesit dintr-o clinica de chirurgie estetica, fara riduri si cu trasaturile imblinzite. Supraestetizarea este cu atit mai jalnica cu cit se extinde in toate zonele, inclusiv cele monetare.

• Muzica

+ Pentru cunoscatorii muzicii electronice minimale, concertul Ellen Allien si Apparat care va avea loc pe 6 octombrie in clubul Session va fi unul dintre cele mai tari evenimente ale toamnei. Apparat inseamna Sascha Ring, reprezentant de marca al IDN (Inteligent Dance Muzic) si glitch, Ellen Allien inseamna Ellen Fraaz, unul dintre cele mai cunoscute nume berlineze in materie de electro, iar „Orchestra of Bubbles" este albumul la care au lucrat impreuna.

- Oricit de saraca ar fi in evenimente aceasta toamna, nu reusesc sa ma entuziasmez de concertul Tiesto la Bucuresti de pe 1 decembrie. Nu stiu daca lipsa totala de interes este cauzata de soundul extrem de comercial de pe „Elements of Fire" sau de faptul ca m-am plictisit de concertele Tiesto de care Bucurestiul n-a dus lipsa de vreo trei ani incoace. Singurul motiv pentru care merita sa mergi la concert este sa scapi de programul extrem de plictisitor de ziua nationala a Romaniei.

• Fashion

+ Desi toata lumea priveste circumspect lansarile vedetelor pop in moda, colectia prezentata de Gwen Stefani la New York Fashion Week s-a bucurat de un succes nebun atit in sala, cit si in presa. Inspirata din moda de strada specifica cartierului Harajuku din Tokyo, de care starul pop s-a declarat fascinata inca de acum citiva ani si caruia i-a dedicat o piesa, colectia se remarca prin asocieri curajoase si ambitioase de materiale si culori care aparent n-au ce cauta impreuna.

- In cadrul Saptaminii Modei de la Milan, brandul Nolita a lansat un avertisment printr-un panou publicitar reprezentind o femeie anorexica goala, pentru a pune in evidenta efectele acestei afectiuni. Deasupra imaginii femeii sint scrise cuvintele „No Anorexia", ca ironie la adresa ipocriziei companiilor care au un discurs impotriva masurii zero, dar care inca aleg doar modele cu trasaturi anorexice. Initiativa Nolita este laudabila, dar reflecta o realitate cit se poate de nefericita.