"Publicitatea a murit", a anuntat solemn joi dimineata Joseph Ghossoub, presedintele World IAA, in prima zi de conferinta a Summitul European IAA 2007. "Media nu moare. Doar se schimba felul in care se consuma", i-a raspuns Peter Slaughter, de la Financial Times. Alaturi de Philip Thomas, presedintele festivalului de publicitate Cannes Lions si Donato Chiarini, seful Reprezentantei Comisiei Europene la Bucuresti, 500 de reprezentanti de seama ai industriei, de la noi si din afara se intilnesc zilele acestea la evenimentul organizat de International Advertising Association.

Oaspetii au fost intimpinati de Traian Basescu, summitul desfasurindu-se sub patronajul presedintiei. Intr-o scurta interventie, presedintele a laudat publicitatea, ajungind la concluzia ca multi politicieni ar trebui sa invete de la aceasta industrie cum sa aiba succes in relatia poporul.

Catalin Tolontan a tinut un flux live de relatari de la eveniment pe blogul lui, tolo.ro. Redactorul sef al «Gazetei Sportului» a punctat pe site-ul personal cele mai interesante declaratii si prezentari. Printre acestea, si observatia lui Charles Stopford, Global Media Director la Unilever ca, in urma "cu doar trei ani nu existau YouTube, iPod video si MySpace abia se lansase".

"Sa renuntam sa-i mai numim consumatori. Sa le spunem oameni", a explicat una din noile filosofii de marketing si Lakish Hatalkar, de la Procter & Gamble. "Pe parcurs, prezentarea a devenit insa cam generala, rupta parca din cartile motivationale. In general, pacatul tuturor vorbitorilor", a rezumat atmosfera seminariilor Catalin Tolontan.

Anuntate ca vor dezbate cele mai recente tendinte din comunicare, prezentarile au fost contagiate, asa cum era de astept, de adaptarea la invazia digitalului si a noilor tehnologii. Concluzia lor: cine va intelege cu adevarat acest mediu si felul in care tranforma noile generatii de consumatori, va avea succes si vinzari.