Statiunea bulgara pierde turistii straini
Preturile, problema principalaDesi se prezinta, si chiar si-a castigat renumele ca fiind una dintre cele mai cunoscute statiuni din Bulgaria unde se ofera conditii occidentale la cele mai mici preturi, Albena nu va mai figura, din 2008, in catalogul Neckermann. Se pare ca principalul motiv care a stat la baza deciziei companiei germane de a inlatura Albena din catalogul sau de vacanta il reprezinta, paradoxal, chiar costurile. Mai mult decat atat, in urma cu o luna, Thomson, o divizie a TUI Germania, si First Choice au declarat ca vara aceasta a fost ultima in care au mai vandut pachete de vacanta catre statiunile bulgare de la Marea Neagra accesibile prin aeroportul din Varna. Luarea acestei decizii are in vedere reducerea numarului de turisti britanici care vin in statiunile bulgare.
Spatiul liber lasat de Albena in catalogul de vacanta apartinand tour-operatorului Neckermann, parte a grupului Thomas Cook, va fi insa exploatat la maximum. Potrivit NewsIn, care citeaza Dnevnik, in "peisaj" vor fi incluse destinatii turistice din Romania, Franta si Scandinavia. Cu alte cuvinte, tara noastra trebuie sa profite la maximum de aceasta oportunitate care va duce, cu siguranta, la sporirea profitului obtinut din turism.4.000 de clienti pe anDin 2008, sustin reprezentantii companiei germane, Albena nu va mai figura in catalogul Neckermann, dupa ce s-a decis sa nu mai reinnoiasca relatiile de afaceri cu statiunea bulgara de la Marea Neagra. Decizia a fost confirmata atat de reprezentantul companiei Thomas Cook, Hristo Kolev, dar si de directorul executiv Albena, Krasimir Stanev, se arata in cotidianul Dnevnik.
Neckermann este al treilea mare tour-operator care scoate din catalogul sau o destinatie de vacanta din regiunea Varna. Potrivit unor surse din industria de profil, marii tour-operatori exclud din portofoliul lor destinatiile de la Marea Neagra, datorita interesului tot mai scazut fata de aceste zone unde pachetele de vacanta sunt mai scumpe decat cele din sudul litoralului bulgar. "Sunt mai multe motive pentru care am exclus Albena din catalogul Neckermann, dar problema preturilor a fost principala", a adaugat Kolev. In 2007, Neckermann a facut rezervari in Albena pentru 3.000-4.000 de clienti.Profit de 4 ori mai micDesi statisticile arata ca, anual, in Romania intra mai multi turisti straini decat in Bulgaria, incasarile arata ca noi avem un profit de 4 ori mai mic decat vecinii nostri de la sud de Dunare. Explicatia se regaseste insa in faptul ca strainii prefera sa vina in tara noastra in sejururi-fulger si sa nu "arunce" prea multi bani. In Bulgaria acestia se bucura din plin de vacante, beneficiind de conditii de lux in hoteluri, marea lor majoritate, de trei, patru sau cinci stele.
Statiunea Albena detine peste 40 de hoteluri, care insumeaza 22.000 de locuri, plaja se intinde pe 6 km si exista nenumarate posibilitati de divertisment. Gradul mediu de ocupare pe sezon, care dureaza din 15 aprilie pana in 15 octombrie, se ridica la 70%. Potrivit statisticilor, in 2005 peste 200.000 turisti straini
si-au petrecut vacanta in aceasta statiune, dintre care 40% germani, 12% scandinavi, 10% britanici, 8% francezi si 10% rusi.