iPhone, un telefon cu abilitati de player multimedia care se vinde acum cu 399 de dolari, face ca Apple sa intre in concurenta directa cu smartphone-urile Palm Treo si Motorola Razr2.
"Aceasta e piata celor de la Palm" a afirmat Brian Modoff, analist Deutsche Bank, care nu crede ca Apple va reusi sa aiba un impact asa mare pe aceasta piata, iar ieftinirea iPhone nu va pune Apple in concurenta cu produsele celor de la Nokia sau alti producatori importanti.
Palm, care este dependenta de piata smartphone-urilor, a anuntat ca vanduse 2,7 milioane de telefoane, in anul fiscal incheiat in iunie. Modelul Treo, preferat de majoritatea oamenilor de afaceri pentru mail si navigarea pe internet, se vinde la un pret de 399 dolari fara conectare si 199 dolari pret cu abonament.
"iPhone are capacitatea de-a diminua vanzarile Treo " a afirmat analistul Oppenheimer, Lawrence Harris, dezvaluind ca Palm se va putea reorienta catre piata produselor low-end datorita scaderii de pret anuntata de Apple.
Apple apreciaza ca va vinde peste un milion de unitati iPhone pana la sfarsitul lunii septembrie, si aproximativ 10 milioane pana la sfarsitul anului 2008.
Multi specialisti sunt de parere ca desi telefonul celor de la Apple este mai scump decat modelul celor de la Motorola, Razr, acesta are o imagine de marca mult mai buna decat linia de produse Motorola a carei cota de piata era mica inainte de lansarea iPhone, si din cauza ca nu au mai fost lansate versiuni noi, mai noteaza Reuters.
Alti analisti sunt de parere ca modelul celor de la Apple nu poate afecta companii precum Nokia, Samsung Electronics sau LG Electronics deoarece acestea au o gama de telefoane mult mai variata decat Palm, dar analistul FTN Midwest, Blaine Carroll este de parere ca Palm nu va fi singura companie care va avea de pierdut din cauza iPhone.