Astfel, la propunerea Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), CNA a votat modificarea, de la 1 ianuarie 2008, a articolului 109 din Codul de reglementare a continutului audiovizual. La alineatul 3, articolul 109 prevede ca "sunt interzise publicitatea si teleshoppingul la produsele de igiena in care apar medici si cabinete medicale". Potrivit deciziei CNA, articolul 109.3 va avea urmatorul continut: "Sunt interzise publicitatea si teleshoppingul la produsele de igiena in care apar medici si cabinete medicale a caror identitate este mentionata sau poate fi recunoscuta". Noua formula va fi trimisa spre publicare la Monitorul Oficial. De asemenea, CNA are in vedere modificarea alineatelor 3 si 4 ale articolului 138 din Codul de reglementare a continutului audiovizual. Alineatul 3 al articolului 138 va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2008, la fel ca si alineatul 4, dupa ce Consiliul a amanat intrarea in vigoare a acestuia din urma, prevazuta initial pentru 15 septembrie, amanarea urmand sa fie notificata Monitorului Oficial. RAC a propus eliminarea alineatelor 3 si 4 din articolul 138 al Codului, in timp ce IAA (International Advertising Association) a propus modificarea acestora. Articolul 138.3 din Codul de reglementare in audiovizual prevede urmatoarele: "In publicitatea pentru alimentele destinate copiilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor, medicilor sau a personajelor populare, cum ar fi cele din desenele animate, basme, povestiri si altele asemenea; se excepteaza publicitatea la alimentele naturale". Potrivit articolului 138.4, "in publicitatea pentru produse alimentare este interzisa asocierea acestora cu alte produse nealimentare destinate copiilor, cum ar fi jucarii, abtibilduri si altele asemenea". (A.M.)