Reprezentantii Ford au oferit 57 de milioane de euro pentru preluarea unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul uzinei oltenesti. Americanii au agreat restructurarea Automobile Craiova, Daewoo Romania si Mecatim, prin transferul activel
Reprezentantii Ford au oferit 57 de milioane de euro pentru preluarea unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul uzinei oltenesti. Americanii au agreat restructurarea Automobile Craiova, Daewoo Romania si Mecatim, prin transferul activelor conexe intr-o entitate nou creata, adica au renuntat la activele care nu tin de activitatea de productie a uzinei auto. Contractul de vanzare-cumparare si proiectul de lege pentru privatizarea companiei au fost aprobate ieri de Executiv.
Premierul Calin Popescu Tariceanu (foto) a afirmat, in sedinta de Guvern de ieri, ca vanzarea Automobile Craiova reprezinta cea mai importanta privatizare incheiata in acest an in Romania, avand in vedere investitiile la care s-a angajat producatorul american. De altfel, dupa o intalnire pe care a avut-o la mijlocul lunii iulie cu presedintele Ford Europa, John Fleming, premierul Tariceanu afirma ca privatizarea Automobile Craiova va reprezenta, probabil, din punct de vedere economic, mai mult decat vanzarea Bancii Comerciale Romane (BCR).
El a apreciat ca oferta tehnica prezentata de Ford este una "consistenta", aratand ca investitorul american si-a propus sa realizeze in Romania doua modele de automobile produse exclusiv in tara, cu tehnologii moderne. La mijlocul lunii iulie, reprezentantii Ford au prezentat premierului Tariceanu si comisiei de privatizare a Daewoo Craiova oferta tehnica pentru preluarea fabricii. Presedintele Ford Europa, John Fleming, a precizat, la momentul prezentarii ofertei tehnice, ca in 2012 cheltuielile anuale ale companiei in Romania se vor ridica la un miliard de euro. Astfel, producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii si la cresterea numarului de angajati de la 3900 la 7000 si, posibil, la 9000 de persoane. Pe de alta parte, John Fleming anunta, tot in luna iulie, ca Ford are in curs de proiectare un nou model de automobil care va fi fabricat exclusiv la uzina din Craiova, urmand ca productia unitatii sa fie destinata in special exportului.
"Va fi un model nou fabricat in Romania, care va fi produs numai in Romania. (Autovehiculul - n.r.) nu va fi conceput in Romania, fiind in proces de proiectare in Germania si Marea Britanie, unde noi ne proiectam masinile", a spus Fleming, intr-un interviu la TVR. Presedintele Ford Europe a precizat ca grupul american intentioneaza sa creasca productia anuala de la Craiova la circa 300.000 de autovehicule, dintre care 90% vor fi destinate exportului, precum si 300.000 de motoare, dintre care circa 70% vor fi livrate in strainatate.
Publicatia britanica Sunday Timesar anunta, recent, ca Ford ar putea construi in Romania noua versiune a modelului Fiesta, care urmeaza sa fie prezentata tot la Salonul Auto de la Frankfurt.
Ford va achita banii pentru pachetul de 72,4% din capitalul societatii dupa indeplinirea clauzelor finale, dintre care cele mai importante sunt aprobarea de catre Parlament a legii privind privatizarea companiei si avizul Comisiei Europene privind legalitatea ajutoarelor de stat acordate producatorului de autoturisme din Craiova.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.