Bdul Iancu de Hunedoara, blocaj
pina la DorobantiPe Soseaua Colentina, citiva muncitori
stau in asteptare. Nu au ce sa faca,
pentru ca nu le-au ajuns utilajeleIntre podul Colentina si Doamna Ghica.
Pe traseul spre pod, blocaj.
Nu muncea nimeni in zona.Intersectia str. Paleologu cu Mosilor.
In jurul orei 12.30 muncitorii stateau
la o tigara. Doar vreo doi munceau.Stefan cel Mare. Nici un muncitor, iar utilajele
sint lasate in mijlocul lucrarilor. Si aici blocaj. Noul an scolar va gasi Bucurestiul in plin santier. Intre timp, primarul Videanu isi schimba constant declaratiile cu privire la termenul de finalizare a reparatiilor stradale. In prezent, 80 de strazi din Capitala sint in reparatii capitale, iar autoritatile sustin ca, intr-o saptamina, lucrarile la 80% dintre artere vor fi finalizate. Lucrarile de reabilitare la aproximativ 40 de strazi au inceput inca de anul trecut si nu au fost neterminate pina in prezent. Realitatea este pe cale sa contrazica acest nou termen-limita al edililor. Cotidianul a vizitat citeva dintre santierele Capitalei si va prezinta un tur de orizont al starii lucrarilor in citeva puncte in care traficul va deveni infernal in citeva zile.

Programul de asfaltare si de reabilitare a utilitatilor a inceput anul trecut si cuprinde aproximativ 1.800 de strazi din toate cele sase sectoare ale Bucurestiului. Autoritatile vor reabilita pina in 2008 aproape 800 de kilometri de drum, adica 43,4% din reteaua de drumuri a Capitalei. Unul dintre cele mai costisitoare si de amploare proiecte propuse de Videanu este construirea Pasajului Basarab, care va dura pina in 2010. Pasajul, estimat la aproape 140 de milioane de euro, va face legatura intre Bdul Nicolae Titulescu si Grozavesti si presupune o rampa deasupra arterelor Calea Grivitei si Orhideelor. Insa constructia pasajului va afecta, in functie de evolutia proiectului, circulatia pe o serie de strazi importante din zonele Basarab, Gara de Nord, Giulesti si Orhideelor, zone intens circulate de bucuresteni. Alte artere afectate din cauza lucrarilor de reabilitare sint: Victoriei, Universitate, Unirii, Splaiul Independentei si Cotroceni. Modernizarea strazilor va costa municipalitatea peste 480 de milioane de euro.

Adriean Videanu, primarul general al Capitalei, a declarat la inceputul lunii august ca pina in jurul datei de 10 septembrie vor fi finalizate 69 de strazi, dintre cele 78 aflate in executie, restul urmind sa fie gata pina la sfirsitul acestei luni. "Vom utiliza aceasta perioada de o luna ca sa anticipam momentul inceperii scolilor, iar cea mai mare parte a infrastructurii pe care o avem in lucru in momentul de fata sa fie finalizata astfel incit reintoarcerea bucurestenilor din concediu si inceperea anului scolar sa se faca in conditii bune in Bucuresti", declara Adriean Videanu pe 5 august. Numai ca pe 26 august, cind a inaugurat finalizarea lucrarilor de reabilitare a Bulevardului Ion Ionescu de la Brad si un tronson din Calea Mosilor, Videanu a redus numarul strazilor care vor fi finalizate pina in jurul datei de 10 septembrie de la 69 la 40.

Intrebat ieri daca lucrarile de reabilitare se vor finaliza pina pe 15 septembrie, asa cum a promis, primarul general, Adriean Videanu, a raspuns: "Am spus in jurul datei de 10 septembrie, asta poate insemna si citeva zile in plus. O sa facem o inspectie saptamina aceasta si vom vedea cum stam". Pe de alta parte, Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei, da o alta cifra. "Se lucreaza la toate strazile. Pina pe 15 septembrie se vor finaliza lucrarile de reabilitare a carosabilului la aproximativ 50 de strazi", a declarat Gheorghe Udriste.

Un alt motiv de intirziere a lucrarilor il reprezinta exproprierile. Astfel ca lucrarile la Strada Gheorghe Ionescu Sisesti, invecinata cu Bdul Ion Ionescu de la Brad, vor mai intirzia din cauza problemelor pe care primaria le intimpina cu exproprierile. Adriean Videanu a precizat ca situatia se va rezolva in instanta, iar lucrarile se vor finaliza in ianuarie 2008. Un alt exemplu il reprezinta construirea Bulevardului Uranus cu patru benzi, care va porni de la Podul Hasdeu pina la Bulevardul George Cosbuc, proiect ce implica exproprierea mai multor proprietari din Strada Buzesti.

Si ambulanta are probleme din cauza strazilor inchise. Potrivit Serviciului de Ambulanta Bucuresti, medicii ajung la solicitari abia dupa 35 de minute. Potrivit unui raport realizat de Serviciul de Ambulanta, pentru urgentele de gradul doi, timpul mediu intre solicitare si prezentare la caz este de doua ore si 47 de minute. Prefectul Capitalei, Catalin Deaconescu, spune ca aceasta situatie exista atit din cauza numarului mic de puncte de plecare pentru ambulante, cit si din cauza traficului ingreunat de numarul mare de lucrari de reabilitare a strazilor care se fac in Bucuresti. Potrivit lui Adriean Videanu, pina in 2010 se vor finaliza toate lucrarile de reabilitare a sistemului rutier din Bucuresti.

Informatii despre starea infrastructurii din Bucuresti, pe www.cotidianul.ro/select