A patra companie aeriana europeana si prima de tip low-fare (tarif scazut) a deschis ieri prima sa cursa din Romania, intre Bucuresti si Milano.

Compania britanica va opera zilnic curse spre Milano, urmind ca pe 29 octombrie sa fie adaugate alte doua zboruri, intre Aeroportul Bucuresti Baneasa si Aeroportul Londra Gatwick si cel din Madrid.

Preturile biletelor vor incepe, in cazul zborurilor catre Milano, de la 22,99 euro, cu toate taxele incluse, si 52,98 euro pentru un zbor dus-intors. Pentru zborurile catre capitala Marii Britanii si cea a Spaniei, preturile vor fi 36,99 euro cu toate taxele incluse. Frecventa zborurilor va fi zilnica, in cazul primei rute, si de patru zboruri saptaminale catre Peninsula Iberica. Zborurile urmau sa fie desfasurate de pe Aeroportul Baneasa, insa compania a anuntat ca cel putin in luna septembrie acestea vor fi deservite de Aeroportul Otopeni din considerente de securitate, dupa cum a declarat Peter Voets, director de marketing al companiei pentru Europa Centrala si de Est.

Intrarea EasyJet pe piata romaneasca „nu va omori celelalte companii low-cost din Romania", da asigurari Peter Voets. „Pe pietele unde a intrat EasyJet, piata a avut o crestere organica de 80%". Totusi, Voets afirma ca sosirea EasyJet in Romania va obliga celelalte companii sa-si diminueze preturile biletelor. „Principalii beneficiari vor fi clientii. Celelalte companii vor trebui sa concureze cu taxele noastre si vor trebui sa le scada", a spus ieri directorul de marketing al EasyJet.

Pentru inceput, linia britanica si-a propus o cota de piata de 16% in privinta zborurilor de destinatie Aeroportul Baneasa, comparativ cu indicele de 42% detinut de operatorul low-cost autohton Blue Air sau cel de 20% al liniei ungare Wizz Air.

Refuza comparatiile Conducerea companiei EasyJet respinge orice incercare de ierarhizare intre linia britanica si principalul rival european, linia irlandeza Ryanair. „Spre deosebire de aceasta, noi ne transportam pasagerii in aeroporturi apropiate de orase, nu la distante de 50 de kilometri", spune Voets. Potrivit acestuia, de aceea se poate spune ca „EasyJet este o companie low-fares, in timp ce Ryanair este low-cost". Ryanair a transportat anul trecut 32 de milioane de pasageri, cu trei milioane mai mult decit EasyJet, si si-a dorit, de asemenea, sa opereze destinatii din Romania, insa a esuat deocamdata, deoarece nu a gasit aeroporturi ieftine, chiar si indepartate de orasele de destinatie, pe care sa le deserveasca.