''Maria Callas era un geniu muzical si in acelasi timp o fata care voia sa fie regina unei lumi frivole''. Aceasta este descrierea lui Philippe Kohly facuta legendarei cantareate de opera in ''Callas absoluta'', documentar prezentat in avanpremiera mondiala la Festivalul Filmului de la Venetia, cu ocazia implinirii a 30 de ani de la moartea sopranei.  OMAGIU. In prezentarea portretului artistei, pe care regizorul il reconstruieste intre public si privat, arta si legaturi sentimentale, este aratat si un document unic: certificatul de nastere al fiului secret, nascut mort (i se daduse numele de Homer), pe care Callas l-a avut de la Aristotel Onassis in 1960. Filmul, in cadrul omagiului adus cantaretei elene, va rula pe 16 septembrie (exact la 30 de ani de la moarte) in cadrul a trei proiectii gratuite la Scala din Milano. Imediat dupa aceea, ''Callas absoluta'' va aparea in format DVD ce va fi distribuit cu ziarul Corriere della Sera. CONSTATE. Kohly, pentru a reda traseul existential al artistei, de la New Yorkul anilor '30, la Atena in timpul ocupatiei, din Italia anilor '50, la Parisul anilor '70, reda in principal imaginile sopranei, limitand la minimum marturiile, care sunt doar ale unor persoane strans legate de viata ei (intre altele, regizorul Luchino Visconti, Elvira Hidalgo, profesoara ei de canto, si Francesco Siciliani, directorul artistic al teatrului Scala din Milano intre 1957-1966). ''Callas - declara documentaristul francez - este o eroina, in sensul ca a dat intotdeauna tot ce avea mai bun, fie ca era vorba despre arta sa ca muzician sau de povestile sale de iubire. Filmul reda constantele vietii sale: o vointa de fier si un caracter de nestapanit care ii permiteau, si pe plan artistic, metamorfoze profunde, dar si singuratatea, sentimentul de izolare pe care-l traia, de pilda, chiar in interiorul familiei sale''