Cea mai importanta marca de pe piata romaneasca ofera acum o varianta de 85 CP a motorului 1,5 dCi
La doi ani de la lansarea motorizarii diesel de 1,5 litri si 70 de cai-putere, Dacia Logan s-a imbogatit cu o noua varianta a aceluiasi propulsor, care ofera acum 85 de cai-putere.  REUSIT. Vi se pare mica diferenta de numai 15 CP fata de generatia anterioara? Senzatia va disparea atunci cand veti ajunge la volan si veti pisca pentru prima oara pedala de acceleratie. Motorul are cu adevarat viata in el: depasirile se realizeaza mai usor, gratie cuplului maxim de 200 Nm care este disponibil de la 1.900 rpm. Ceea ce impresioneaza insa si mai mult este consumul. Pe traseul Bucuresti - Sibiu, Logan Sedan a consumat 15 litri, ceea ce inseamna 5 litri la 100 km, desi pe autostrada viteza nu a coborat sub 140 km/h, iar aerul conditionat a functionat fara intrerupere. In cazul unei exploatari rezonabile, noul motor poate oferi o autonomie de aproape 1.200 de kilometri!     CONCURENTA - Diferenta de 450 de euro Fata de masinile echipate cu motorul de 70 de cai-putere, un Logan dotat cu 1,5 dCi 85 CP costa cu 450 de euro mai mult. Cu toate ca diferenta nu este neaparat semnificativa, constructorul de la Pitesti nu intentioneaza sa renunte la prima generatie de motoare, care va fi comercializata in paralel cu noul propulsor. Motorul 1,5 dCi 85 CP este disponibil in Romania pe versiunile Laureate, Ambition si Prestige, pentru Logan Sedan, si pe versiunile Preference si Laureate in cazul lui Logan MCV. Asemeni intregii game de motoare care echipeaza Logan, 85 CP corespunde normelor de depoluare Euro 4. Noua motorizare va fi prezentata in urmatoarele zile si publicului international, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.   STRATEGIE - Tinta de 6.000 de masini Conform oficialilor Dacia-Renault, targetul de vanzari pana la sfarsitul anului este de 6.000 de unitati, dintre care peste 5.000 in varianta berlina si 1.000 in varianta break. Din totalul autovehiculelor Logan pe care le-a comercializat Dacia in ultimele 12 luni, 38% au fost reprezentate de masinile echipate cu motoare diesel, in timp ce marcile de import inregistreaza pana la 48% din totalul vanzarilor pe acelasi segment de combustibil. "Numai cu o singura oferta diesel pe piata, cea de 70 de cai putere, nu am fi avut cum sa acoperim intreaga cerere", a declarat la Sibiu directorul de marketing Dacia-Renault, Rafael Treguer. In alta ordine de idei, oficialii uzinei de la Mioveni au afirmat ca sunt in curs de proiectare numeroase noi modele. Date tehnice Dacia Logan: Motor: K9K 796 Cilindree: 1.461 cmc Numar de cilindri: 4 Putere: 85 CP/3.750 rmp Cuplu maxim:200Nm/1.900 rmp Transmisie: manuala, in cinci viteze Viteza maxima: 167 km/h (Sedan) si 163 km/h (MCV) Rezervor carburant: 50 litri