Actuala criza a graului cauzata de seceta, care s-a abatut asupra tarii noastre, dar si asupra altor mari producatori de cereale, are ca efect direct o scumpire a produselor de morarit si de panificatie. De exemplu, in Italia, unul dintre cei mai mar
Actuala criza a graului cauzata de seceta, care s-a abatut asupra tarii noastre, dar si asupra altor mari producatori de cereale, are ca efect direct o scumpire a produselor de morarit si de panificatie. De exemplu, in Italia, unul dintre cei mai mari producatori mondiali de paste fainoase, preturile au crescut cu 20%. De la inceputul anului, pretul graului la nivel mondial a crescut cu peste 70%, ajungand la 230 - 250 de euro/tona, costuri care se regasesc si pe piata autohtona.In aceasta situatie, compania Farinsan, producatoarea marcii de faina Unopan, a decis sa investeasca peste 300.000 de euro pentru a-si mari capacitatea de insilozare."Am decis sa investim in patru silozuri, majorandu-ne astfel capacitatea de stocare la 5.200 de tone de grau, pentru a putea sa preintampinam evolutiile negative ale preturilor la cereale, a declarat Ioan Vladu, directorul Farinsan. Principalii factori care sustin cresterea sunt generati de impactul schimbarilor climatice asupra productiilor mondiale in principalele regiuni agricole. Vom putea astfel sa achizitionam materia prima in perioade si la costuri optime, asigurand astfel o stabilizare a preturilor, dar si sa depozitam graul in functie de calitatea acestuia". Directorul Farinsan a mai precizat ca "nu am majorat inca preturile la paine, insa cele la faina a trebuit sa le crestem cu circa 0,2 lei/kg”. “Cu toate acestea, am reusit sa realizam in primele sase luni din acest an o cifra de afaceri de circa 7 milioane euro, in crestere cu peste 70% fata de perioada similara a anului trecut. Ne apropiem, astfel, de tinta de 5% din volumul pietei, fara a lua in calcul faina produsa pentru hipermarketuri sub marca proprie a acestora. Tot mai cautata este si faina pentru pizza, in special cea ambalata la pungi de 1 kg, destinata consumului casnic, care de la inceputul anului a inregistrat o crestere a volumului de vanzare de peste 50%". Depozitarea graului pe calitati, cat si existenta unui laborator, care va fi acreditat in urmatoarele luni HACCP si ISO, dotat cu aparatura performanta (alveograf, farinograf, control inframatic etc), reprezinta factori care permit companiei sa isi diversifice constant gama de produse."Farinsan este printre putinele fabrici care dispun de un laborator performant, ceea ce ne permite sa satisfacem cererile oricarui client, putand obtine tipuri de faina speciala cu indici de calitate deosebita, dar si sa desfasuram activitati de cercetare in domeniul moraritului si panificatiei", a explicat Ciprian Popa, directorul de cercetare si dezvoltare al companiei. Piata fainurilor din Romania s-a dezvoltat in doua directii: companii care au o distributie nationala si jucatori mai mici, in general mori locale, care isi vand produsele la nivel regional, la preturi, de regula, sub cele ale pietei si de multe ori "la negru".Compania Farinsan, infiintata in 1996, are ca principali competitori pe piata locala producatorii Vel Pitar, Dobrogea, Baneasa, Loulis, Pambac si Boromir.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.