Afacerile Mobexpert au inregistrat, la nivel regional, in primul semestru al anului 2007, o crestere  de 29% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Noile linii de mobilier insumeaza peste 50% din vanzari. In 2007, 30% din colectia Mobexpert a
Afacerile Mobexpert au inregistrat, la nivel regional, in primul semestru al anului 2007, o crestere de 29% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Noile linii de mobilier insumeaza peste 50% din vanzari. In 2007, 30% din colectia Mobexpert a fost innoita cu produse cu un design deosebit, ce urmeaza tendintele internationale actuale. ''Se pastreaza si in acest semestru proportia preferintelor intre stilul contemporan - care reprezinta 80% din optiunile clientilor - si cel clasic - 20% din preferinte'', spune Dan Şucu, presedintele Grupului Mobexpert. Nici pe segmentul mobilier de birou lucrurile nu au stat deloc rau: vanzarile s-au majorat cu 17%, fata de aceeasi perioada din 2006.Un alt factor ce a propulsat acest business, conform analizelor Mobexpert, a fost cresterea gradului de acoperire cu stoc. Principalele produse au putut fi gasite in depozite in proportie de peste 90%. Dintre magazine, Galeria Mobexpert Baneasa a vandut cu mai mult de 50% peste nivelul planificat.Exporturile catre pietele occidentale au inregistrat o scadere de aproximativ 4% fata de semestrul l al anului 2006. Mobexpert se vrea cel mai tare brand din regiune Strategia de dezvoltare a Grupului Mobexpert tinteste consolidarea brandului la nivel regional.Pentru semestrul doi, compania are in plan deschiderea primului hipermagazin din afara granitelor tarii, la Sofia, si o continuare a procesului de extindere a retelei la nivel regional.''Piata din regiune inregistreaza o dezvoltare constanta, principalul motor fiind cel imobiliar. In paralel, cresterea economica generala si consecintele asupra puterii de cumparare descriu traseul consolidarii unei clase de mijloc autentice. In Bulgaria, dorim sa avem o prezenta semnificativa in mai multe orase importante. Anul viitor, pe baza rezultatelor obtinute de primul magazin, vom decide ritmul si prioritatile de dezvoltare. In cativa ani intentionam sa operam 5 hipermagazine pe aceasta piata'', a mai spus Şucu. Pana in 2011, Mobexpert vrea 25 de hipermagazine la nivelul intregii regiuni. Mobexpert Office este prezent in Sofia (Bulgaria) si in Belgrad (Serbia). De asemenea, exporta in Franta, Germania, Olanda si in alte tari.Compania are pentru 2007 un buget de promovare de peste 2 milioane de euro. Investitiile vor continua sa se desfasoare pe liniile programate: relocarea fabricilor de la Targu-Mures in noul parc industrial, restructurarea logistica, tehnologie si design. 700 milioane de euro, valoarea pietei de profil Valoarea pietei de mobilier este estimata la 700 milioane de euro, cu o crestere de 10%, fata de 2006.''In ceea ce priveste schimbarile datorate integrarii, dincolo de o reducere semnificativa a taxelor vamale datorita alinierii la standardele Uniunii Europene, avantaj pe care l-am transmis clientilor nostri imediat dupa integrare prin reducerea preturilor de vanzare, este prea devreme sa evaluam schimbari structurale la nivelul pietei.Pe de alta parte, produsele de mobilier raspund standardelor europene dinainte de integrarea oficiala - un bun argument fiind faptul ca multi producatori romani, inclusiv Mobexpert, au deja prezente consacrate pe pietele europene prin produsele lor de mai bine de 7 - 10 ani'', a adaugat reprezentantul Mobexpert. Pentru moment, compania nu va fi inca listata la Bursa. ''Facem evaluarile necesare pentru a determina momentul cel mai bun pentru acest proces'', a spus presedintele Mobexpert. Grupul Mobexpert este liderul pietei de mobilier din Romania, prin cele doua marci ale sale: Mobexpert - hipermagazine si magazine de mobilier de casa si decoratiuni, si Mobexpert Office - mobilier pentru birou si colectivitati. Reteaua Mobexpert numara 4 hipermagazine in Bucuresti, 1 hipermagazin in Brasov si 27 de magazine in tara. Infiintat in 1993, Grupul Mobexpert are astazi 4.500 de angajati (dintre care peste 3.500 in fabrici) si mai cuprinde, in principal, 10 fabrici de mobila, 5 firme de import si de logistica si compania de imobiliare Domus Mex. Infiintata in 2000, Domus Mex este societatea de investitii imobiliare a Grupului Mobexpert si proprietara tuturor cladirilor Grupului de pe teritoriul Romaniei. Staff-ul Mobexpert a raportat la finele anului 2006 o cifra de afaceri de 150 de milioane de euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.