Reprezentantii statului si cei ai companiei Ford se intalnesc azi pentru a revedea toate clauzele contractului de privatizare a Automobile Craiova, dupa ce marti au fost clarificate ultimele aspecte ale tranzactiei, au declarat surse apropiate discutiilor, citate de Mediafax.

"Membrii comisiei de privatizare si reprezentantii Ford se vor reintalni astazi (miercuri- n.r.), dupa ce discutiile de marti au durat pana dupa miezul noptii", au afirmat sursele citate. Sursele citate au adaugat ca marti au fost rezolvate ultimele aspecte ale contractului, urmand ca miercuri sa fie revazut intregul document.


Termenul de semnare a contractului de privatizare a fost depasit. Initial, autoritatile anuntasera ca vor semna cu Ford pana la 1 septembrie. La finele saptamanii trecute, surse apropiate negocierilor au afirmat ca discutiile dintre stat si compania Ford vor fi finalizate luni, cand urmau sa fie clarificate ultimele doua aspecte ale contractului.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) negociaza cu Ford o formula juridica legata de terenurile uzinei, a caror valoare ar trebui sa majoreze pretul pentru actiunile companiei, aceasta fiind singura problema ramasa de rezolvat inaintea semnarii contractului. La constituirea societatii Daewoo Automobile Romania s-a convenit, prin contractul de societate, ca Automobile Craiova sa transfere catre aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, cladirilor, masinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor si oricaror altor active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Astfel, toate capacitatile de productie ale Automobile Craiova se afla in prezent in proprietatea Daewoo Automobile Romania, cu exceptia celor care, datorita gradului de uzura, au fost deja casate.


DATORII. Cele doua parti au depasit problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante, si incearca sa clarifice situatia activelor imobiliare ale companiei. Societatea se afla in proces cu Autoritatea Nationala de Administrare Fiscala pentru o pretinsa datorie de peste 700 milioane de euro reprezentand ajutor de stat. Fabrica din Craiova a castigat primul termen si este de asteptat ca, in noile conditii negociate cu Ford,  statul sa nu mai depuna recurs.  


NEGOCIERI. Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat saptamana trecuta ca procedura de due diligence a fost finalizata si partile au convenit asupra pretului pentru incheierea tranzactiei, astfel ca mai trebuie discutate numai cateva aspecte ale contractului. Fleming a afirmat pentru Sunday Times ca va fi necesara o perioada cuprinsa intre 12 si 15 saptamani de la finalizarea acordului de vanzare pentru adaptarea uzinei la productia modelelor auto Ford. El nu a mentionat care vor fi modele auto pe care Ford le va produce la Craiova, dar noul Fiesta este cel mai probabil candidat. Noua versiune a modelului Fiesta urmeaza sa fie prezentata la Salonul Auto de la Frankfurt.


Actionarul majoritar al Automobile Craiova este statul, prin AVAS, care controleaza un pachet de actiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind in posesia mai multor persoane fizice si juridice. Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina. Producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii si la cresterea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si, posibil, la 9.000 de persoane.