Alianta Renault-Nissan vrea sa incheie un parteneriat cu producatorul masinilor Lada, ceea ce ar putea propulsa grupul pe pozitia a treia la nivel international.

Grupul Renault-Nissan doreste sa ajunga intre primii trei producatori de masini la nivel mondial, dupa ce in 2006 s-a clasat pe locul al patrulea in functie de numarul de masini comercializate. Pe ansamblul anului trecut, alianta Renault-Nissan a inregistrat vinzari de 5,9 milioane de masini, iar Ford coborit pe locul trei, cu 6,3 milioane de masini comercializate. Toyota ocupa in 2006 pozitia secunda, liderul clasamentului pe anul trecut fiind General Motors.

Constructorul rus de automobile AvtoVAZ, care produce masinile Lada, a anuntat ca-si va desemna un partener strategic in luna noiembrie, alegerea urmind sa fie facuta intre producatorii Renault si Fiat, a scris cotidianul rusesc "Kommersant". In urma desemnarii partenerului strategic, acesta va prelua pachetul majoritar de actiuni al AvtoVAZ. Presedintele companiei rusesti, Alexander Pronin, a declarat ca AvtoVAZ a fost foarte aproape sa semneze o intelegere cu Renault in luna mai a acestui an, insa atunci a primit si o oferta din partea Fiat. Oferta Renault includea si construirea unui centru tehnic stiintific, dar, din cauza intirzierii raspunsului AvtoVAZ, producatorul francez a ales sa construiasca acel centru in Romania, mai scrie "Kommersant". O eventuala intelegere intre Renault si AvtoVAZ ar putea propulsa constructorul francez pe locul al treilea in clasamentul producatorilor mondiali de autovehicule. Renault a preluat in 1999 compania Automobile Dacia, iar in 2004 a lansat modelul low-cost Logan.

Parafarea unui acord intre AvtoVAZ si Renault pentru modelul denumit Class C presupune renuntarea companiei rusesti la contractul existent cu firma canadiana Magna, unde are actiuni omul de afaceri rus Oleg Deripaska. AvtoVAZ a prezentat un prototip al Class C in varianta sedan si hatchback pe care spera sa-l produca in colaborare cu Magna. Surse neoficiale citate de "Kommersant" spun ca Magna nu a gasit un furnizor pentru componentele masinii si ca modelele au fost dezvoltate de AvtoVAZ. Fiecare masina ar trebui sa coste in jurul a 12.000 de dolari. AvtoVAZ produce aproape un milion de automobile anual, iar printre modele se numara Lada Kalina, Samara si Niva.