DRIVE-TEST - Paradoxul unei masini compacte Menit sa-l inlocuiasca pe piata europeana pe Almera, noul model se prezinta sub forma unei masini interesante, al carei principal argument este spatiul disponibil pentru pasageri.Cand o vezi prima oara
DRIVE-TEST - Paradoxul unei masini compacte Menit sa-l inlocuiasca pe piata europeana pe Almera, noul model se prezinta sub forma unei masini interesante, al carei principal argument este spatiul disponibil pentru pasageri.Cand o vezi prima oara, ai senzatia ca sloganul care insoteste Tiida in campania de promovare este putin exagerat. La prima vedere, Tiida nu pare deloc spatioasa, dar probabil ca aici apare rolul acelui "surprinzator" din aceeasi deviza de marketing.   INCAPATOARE. Am testat Tiida la inceputul acestei saptamani, pe traseul Bucuresti - Ocna Sibiului si retur. Disponibila in doua variante de motorizare si doua de caroserie, hatchback si sedan, Tiida dezvaluie un interior inedit. Concret, habitaclul este cu adevarat spatios, autoturismul fiind primitor deopotriva pentru sofer si pentru restul pasagerilor. Masina se conduce cu usurinta si relaxare, fiind manevrabila si beneficiind din plin de calitatile unei compacte veritabile.   MOTORIZARI. In prima zi, varianta testata a fost un Tiida sedan, cu motor de 1,8 litri si 126 CP, cuplu 173 Nm, care se comporta satisfacator pentru drumuri lungi si linistite. Desi modelul mai sus mentionat are o transmisie manuala in sase rapoarte, acesta nu se poate conduce prea sportiv. Este silentios si isi face treaba laudabil, dar nu are ambitii de performanta. In ceea ce priveste celalalt motor, de 1,6 litri si 110 CP, cuplu 153 Nm, acesta a fost amplasat pe o Tiida hatchback, senzatia generala fiind ca nu difera foarte mult de "fratele" sau mai mare de pe sedan. Motorizarea diesel va aparea in Romania in cursul urmatoarelor zece zile, cu traditionalul 1,5 litri dCI marca Renault, ce dezvolta 105 CP si 240 Nm.   Date tehnice Nissan Tiida Tekna Sedan Capacitate: 1.797 cmc Putere: 126 CP/5.900 rpm Cuplu maxim: 173 Nm/4.800 rpm Transmisie: manuala, in sase trepte Viteza maxima: 195 km/h Consum mixt: 7,8 l Pret: 19.400 euro   Strategie - Fabricat in Mexic, taxe zero in Europa Nissan Tiida este fabricat in Mexic, aceasta amplasare fiind explicata prin faptul ca masina deja exista pe piata nord-americana. Un amanunt extrem de important pentru eventualii amatori de achizitionare de Tiida: desi este realizata pe o piata ex-europeana, pentru aceasta masina nu sunteti nevoiti sa platiti taxe suplimentare, deoarece Mexicul are un acord special de cooperare economica alaturi de Uniunea Europeana. Varianta cea mai ieftina de Nissan Tiida poate fi achizitionata de la 14.900 de euro, acesta fiind pretul de intrare, dar pentru o masina utilata cu tot ce-i trebuie veti fi nevoiti sa scoateti aproximativ 15.500 euro din buzunar. La optionale sa nu uitati de aerul conditionat.   Interior - Bord reusit, materiale de calitate Plansa de bord este placuta si spectaculoasa. Exista destule comenzi amplasate pe volan, de la controlul pilotului automat pana la cele care comanda sistemul audio. Totusi, daca materialele nu sunt din gama compactelor mici, gen acel plastic negru si zgrumturos pe care il respingi doar la simpla vedere, nu sunt nici la nivelul VW Golf si Opel Astra. Undeva la mijloc. Apropo de concurenta cu alte modele, responsabilii Nissan se feresc sa incadreze undeva clar modelul Tiida.   Cel putin la nivel declarativ, principalii adversari vor fi Toyota Auris, Skoda Octavia, Renault Megane si Peugeot 307. Daca anumite modele enumerate mai sus va surprind in acest context, trebuie spus ca Tiida va concura cu ele datorita dimensiunilor mai mari fata de alte masini din segmentul C.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.