Cu fiecare luna care trece, cresc si intårzierile in cazul proiectului autostrazii Bucuresti-Ploiesti, ca si pretul. Chiar daca, in prima faza, ar fi trebuit ca in 2011 sa fie finalizata intreaga ruta, de la Bucuresti la Brasov, soferii mai trebuie sa suporte inca sase ani calvarul de pe DN 1. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romånia (CNADNR) a semnat, in aceasta vara, contractul pentru constructia primilor 19,5 kilometri ai autostrazii Bucuresti-Ploiesti, insa lucrarile vor incepe abia in primavara anului viitor. Daca oficialii Ministerului Transporturilor se tineau de cuvånt, lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti ar fi trebuit sa fie in plina desfasurare.

Ministerul Transporturilor va elibera ordinul de incepere a lucrarilor pentru primii 19,5 kilometri ai autostrazii Bucuresti-Brasov abia in luna octombrie. „Lucrarile vor incepe efectiv in primul trimestru al anului viitor. Voi cere firmei Pizarotti sa termine lucrarile odata cu ceilalti constructori de pe tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti, undeva la jumatatea lui 2009. Ordinul de incepere a lucrarilor nu a fost eliberat, deoarece nu au fost predate hartile cu toate amplasamentele“, ne-a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

19,5 km, mai scumpi cu 35 milioane de euro
Nici nu a fost eliberat ordinul de incepere a constructiei, ca reprezentantii CNADNR au si majorat valoarea lucrarilor pentru primii 19,5 km, cu circa 35 de milioane euro. Oficiali ai companiei ne-au declarat ca scumpirea a fost determinata de cresterea preturilor materialelor de constructii si a terenurilor expropriate. Cu alte cuvinte, pentru realizarea tronsonului mentionat, in lungime de 19,5 km, statul va plati peste 190 milioane de euro fara TVA. Raportat la lungimea tronsonului, pretul estimativ pe kilometru ar fi de 9,7 milioane de euro, in conditiile in care nu se traverseaza nici un munte, iar lucrarile nu implica tunele.