Una dintre cele mai importante televiziuni de stiri s-a hotarit sa investeasca milioane de dolari in propriul continut informativ.

Dupa o colaborare de 27 de ani, reteaua de televiziune CNN, detinuta de cea mai mare companie media di
Una dintre cele mai importante televiziuni de stiri s-a hotarit sa investeasca milioane de dolari in propriul continut informativ.

Dupa o colaborare de 27 de ani, reteaua de televiziune CNN, detinuta de cea mai mare companie media din lume, Time Warner Inc., si-a incheiat, scurt si fara prea multe explicatii, colaborarea cu Reuters, dupa cum informeaza Newsin. Canalul si-a pastrat insa abonamentul la agentia Associated Press

Decizia vine in urma planurilor postului de a-si dezvolta metodele proprii de colectare a stirilor, fara a preciza insa la ce suma s-ar ridica viitoarele investitii. "Este vorba despre noi, nu despre Reuters, despre detinerea propriului continut media. Piata este in schimbare si e important sa fii proprietarul continutului", a precizat purtatorul de cuvint al CNN, Nigel Pritchard, pentru Reuters. Mai mult, o serie de materiale furnizate de agentia de stiri vor fi reeditate sub "amprenta" CNN, incluzind reportajul despre moartea printesei Diana, ce urma sa fie difuzat weekendul asta.

Voci din mass-media internationale spun ca motivul pentru care CNN a renuntat la Reuters sint sumele mari platite pentru informatiile furnizate de agentia de stiri. Managerii postului de stiri dezmint insa speculatiile. "Decizia nu trebuie caracterizata ca un mod de a reduce costurile", afirma Pritchard, iar Tony Maddox, vicepresedintele CNN International, sustine, intr-un articol publicat in "Variety", initiativa televiziunii de a deveni independenta la nivelul continutului: "Pentru a aduce din ce in ce mai multe avantaje retelei CNN pe piata continutului media si pentru a menaja costurile obtinerii de informatii am decis sa investim in noi. Mai ales acum, in era digitala".

Reprezentantii agentiei de stiri regreta ruperea colaborarii si afirma ca nu s-a putut realiza nici un acord comercial intre cele doua institutii. Intr-un articol publicat de Reuters, mai marii agentiei explica ruptura dintre ei si CNN. "In nici un caz hotarirea nu se datoreaza calitatii editoriale scazute a materialelor furnizate de noi, asa cum s-a speculat" a precizat Chris Ahearn, presedintele Reuters Media, adaugind: "Speram sa mai avem posibilitatea unei colaborari cu CNN ".

Dupa vestea ruperii colaborarii CNN-Reuters, industria mass-media asteapta urmatoarele miscari ale televiziunii de stiri. Se zvoneste ca investitiile in productie vor ajunge la citeva zeci de milioane. Pina atunci, CNN pastreaza serviciile media ale americanilor de la Associated Press, una dintre cele mai mari agentii de presa din lume si principala rivala pentru britanicii de la Reuters.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.