Compania israeliana Sano-Bruno Enterprises este cunoscuta pe piata romaneasca, unde, de ani buni, vinde produse ne-alimentare, de utilitate casnica. Fondatorul ei de origine romana, Bruno Landesberg, care este si consul onorific al Romaniei la Ierusalim, o personalitate complexa si un om de afaceri cu idei inovatoare, este unul dintre pionierii industriei israeliene.    ORIGINI. Nascut intre doua razboaie mondiale si traindu-l pe al doilea, Bruno Landesberg a emigrat in Israel alaturi de parintii sai, Moses si Eva. Dar este si acum legat de Romania, pe care, de-a lungul anilor, a vizitat-o de mai multe ori, atat ca turist, cat si ca om de afaceri. Ambitia de a aduce in Romania produse de calitate l-a facut sa se gandeasca si la o investitie in piata cafelei.   FIRMA. In luna iulie, SANO Bruno, reprezentata de fiul lui Bruno Landesberg, Alex, a infiintat o firma mixta denumita Rom Cafe, aceasta fiind prima investitie in sectorul alimentar a companiei israeliene, relateaza cotidianul economic Globes. Compania se pregateste de lansarea unei campanii de marketing in urmatoarele zile si intentioneaza sa-si extinda activitate in acest sector in functie de succesul afacerii.
SANO controleaza 51% din Rom Cafe, firma urmand sa distribuie cafea si produse derivate ale companiei din Israel. De asemenea, SANO a infiintat, la inceputul anului, o firma-mixta si in Ucraina.   POTENTIAL. "Tot ce vindem in strainatate incercam sa producem in Israel. Deja avem vanzari anuale in Romania de 10 milioane de dolari. Este prea devreme sa stim date exacte despre piata din Ucraina, dar credem ca are un potential mai mare decat cea romaneasca", a declarat directorul general al SANO-Bruno, Alex Landsberg. SANO Bruno's Enterprises este cel mai mare producator si exportator israelian de articole ne-alimentare, inclusiv produse de ingrijire a locuintei. Compania a inregistrat, in al doilea trimestru, o crestere de 12% a vanzarilor comparativ cu perioada similara a anului trecut, dar profitul operational a scazut cu 3,5%. Totusi, profitul net a urcat cu 14%, pe fondul intensificarii vanzarilor in toate sectoarele in care activeaza.