SUA - Aniversare mai mult sau mai putin culinara Simbolul culturii populare americane, dar si al junk-food-ului, sandvisul dublu Big Mac, a implinit 40 de ani. Daca fratii McDonalda€™s au creat in anii a€™40, in California, p
SUA - Aniversare mai mult sau mai putin culinara Simbolul culturii populare americane, dar si al junk-food-ului, sandvisul dublu Big Mac, a implinit 40 de ani. Daca fratii McDonalda€™s au creat in anii a€™40, in California, primul restaurant al celei mai mari retele mondiale de fast-food, dublul hamburgei a fost "inventat" de una dintre primele francize ale marcii in august 1967. Jim Delligatti, un proprietar de restaurant in varsta de 89 de ani, din Uniontown, in Pennsylvania, a introdus pentru prima oara ideea de chiftea-mamut presata intre trei felii de chifla cu susan si doua rondele de castravecior acru, la pretul de 45 de centi. Repet, in 1967.   INTEGRAT IN MENIU. Dat fiind succesul pe care l-a avut mega-chifteaua, dupa un an, Big Mac-ul a fost integrat in meniul national al lantului de restaurante fast-food, dupa cum declara reprezentantii companiei McDonala€™s, citati de AFP. Astazi, Big Mac-ul costa in Statele Unite, in medie, 2,69 dolari. "Acum 40 de ani nu mi-a trecut sub nici o forma prin minte ca inventia mea va ajunge sa faca parte din mostenirea culturala americana", a declarat Delligatti, care, surprins de succesul pe care l-a avut creatia sa, a inaugurat cu aceasta ocazie un restaurant-muzeu al Big Mac in North Huntingdon, in apropiere de Pittsburgh, Pennsylvania. Reprezentantii lantului de fast-food l-au catalogat drept "cel mai delicios muzeu din lume". Aici poate fi gasita, in bunul stil american, "cea mai mare statuie a Big Mac-ului din lume", inalta de 4 metri si lata de 3,50 metri.   SUCCES. In prezent, McDo, care numara 30.000 de reprezentante in intreaga lume, vinde numai pe piata americana peste 550 de milioane de portii de Big Mac in fiecare an. Dupa americani, japonezii sunt cei mai pasionati de chiftelele etajate. Culmea este ca, data fiind prezenta sa in intreaga lume (gasim Big Mac in 100 de tari), pretul faimosului sandvis a devenit chiar un indice economic. Revista The Economist a creat asa-numitul Big Mac Index, care compara puterea de cumparare a unei monede in raport cu dolarul! Pretul in dolari al unui Big Mac in China este de 1,45 dolari, fata de echivalentul a 4,01 in Marea Britanie si 4,17 dolari in zona euro, potrivit numarului din iulie al The Economist. In Islanda, Big Mac este cel mai scump, pretul lui ajungand la 7,61 de dolari.    


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.