Joi a aparut primul numar din versiunea romaneasca a revistei „Harper's Bazaar". Sora ei de trust, „Esquire", se va arata si ea romanilor, pe 1 septembrie.

Una dintre cele mai controversate editii
„Harper’s Bazaar" a fost aceea cu
Britney Spears goala si insarcinata Sanoma Hearst Romania aduce doua noutati lucioase pe piata autohtona. Romancele interesate de moda vor avea la indemina 202 pagini de „Harper's Bazaar", pentru 9,9 lei. Si, pentru a evita discriminarea de sex, trustul editorial va lansa pentru barbatii rasati autohtoni „Esquire" in limba romana, la 10 lei. Ambele sint tiparite la un tiraj de 25.000 de exemplare. In Romania, ele sint colege de publishing cu alte 10 reviste lucioase, din toate categoriile: „Cosmopolitan", „National Geographic", „FHM", „Beau Monde", „Mami", „Casa si Gradina", „Femeia", „Femeia de azi" si „Story". Cu 140 de ani in spate, „Harper's Bazaar" se vrea o sursa de inspiratie pentru femeile interesate de vestimentatia cu stil, de la casual la haute couture. In afara de tara de provenienta, SUA, publicatia apare deja in alte 22 de tari, printre care Australia, Marea Britanie, China, Cehia, Grecia, Turcia sau Rusia. In Marea Britanie, de exemplu, revista are un tiraj de peste 100.000 de exemplare si peste 200.000 de cititoare din inalta societate.

Mai tinara cu 74 de ani, „Esquire" vine si in Romania, iar reprezentantii companiei o definesc ca o revista class pentru barbatii educati si cu putere financiara mare. Asa ca nu va contine femei goale, ci pagini de moda masculina, articole de economie, tehnologii noi, critica de film si carte. Editia romaneasca este a 14-a colonie „Esquire": va avea 120 de pagini, va pastra layout-ul american si va fi disponibila la pretul de 10 lei. Fondata in Statele Unite de celebra Hearst Corporation, „Esquire" a debutat ca o publicatie elitista de moda si literatura, promovind scriitori importanti precum Ernest Hemingway si F. Scott Fitzgerald. „Revista se adreseaza barbatilor de peste 30 de ani dornici sa isi afirme identitatea, precum si celor intre 20 si 30 de ani, cu aspiratii inalte si potential ridicat, dornici de a cheltui si investi pentru a atinge un statut social superior", explica in comunicatul de presa directorul de vinzari de publicitate al Sanoma Hearst Romania, Cezar Burlan.

„Poate ca o sa avem si publicatii pentru barbati care se adreseaza altcuiva decit unor betivi obsedati de bani, masini, iPoduri si blonde", scria Iulian Comanescu pe blogul sau, anuntind aparitia publicatiei editate de Sanoma Hearst.

„Piata romaneasca de publishing s-a imbogatit masiv in ultimii ani, in ciuda zvonurilor care dadeau titluri precum «Maxim» si «FHM» pe cale de disparitie. Eu cred insa ca vom mai vedea noi intrari, personal chiar dorindu-mi sa citesc, intr-o buna zi, «GQ» si mai ales «Vanity Fair», al caror fan sint, in limba romana", le intimpina aparitia si Andrei Nourescu pe blogul sau de la „ProSport".

In ceea ce priveste piata romaneasca, cele doua titluri nu prea au motive de bucurie: consumul total de presa scrisa din Romania a scazut cu 1,1%, potrivit celui mai recent Studiu National de Audienta (SNA), realizat de BRAT, intre octombrie 2005-octombrie 2006. In martie 2007, „Playboy" avea, potrivit Biroului Roman de Audienta, o medie lunara de 16.002 de copii difuzate pe aparitie, in contextul in care in martie 2006 aceasta era de 26.761. „Maxim" vindea in martie anul acesta 12.483, iar ultimele date pentru „FHM" sint din decembrie 2006, cind media era de 25.252. La femei, cifrele sint mai ridicate: „Unica" avea in martie anul acesta 34.766 de copii difuzate, in contextul in care anul trecut, in aceeasi luna, vindea 32.845, iar cele mai recente despre „Cosmopolitan", pe BRAT, sint din decembrie 2006, cind media era de 39.004.

Despre o noua lupta, publicitara de data aceasta, intre McEnroe si Borg, pe www.cotidianul.ro/select