Diverta si Astra Plus estimeaza ca inceputul de an va aduce incasari de peste doua milioane de euro. In perioada august-septembrie se realizeaza peste 20% din rulajul pe intregul an al retailerilor de rechizite scolare, conform declaratiilor facute pentru NewsIn de reprezentantii companiilor. "Lunile in care cresc vanzarile la produsele scolare sunt august si septembrie. Pentru perioada 20 august-20 septembrie estimam vanzari in valoare de doua milioane de euro pentru segmentul de produse scolare. Acest lucru inseamna o crestere de 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Estimam ca produsele de brand, cu licenta, se vor vinde cel mai bine", a declarat directorul de marketing si comunicare Diverta, Ligia Zaharia.Astra Plus, un alt jucator important de pe piata de papetarie si rechizite scolare, si-a bugetat vanzari de 2,7 milioane euro din produsele scolare, pentru inceputul anului scolar 2007-2008. "In perioada de varf, vanzarile de produse scolare cresc in general cu aproximativ 800-1.000 de procente fata de o perioada obisnuita din an. In aceste 2-3 luni se realizeaza in medie 20-25% din rulajul intregului an", au adaugat oficialii BeProffice.Valoarea pietei de papetarie din Romania se ridica la 150-200 milioane euro si inregistreaza un ritm de crestere de aproximativ 10-15%, datorat in principal cresterii puterii de cumparare a consumatorilor. Harry Potter, Princess, Barbie influenteaza vanzarile In portofoliul Diverta au fost introduse noi produse de brand - Bratz, Hot Wheels, Ratatouille, Mickey Retro, Spiderman 3. "Totusi, produsele branduite cu personajele de desene animate Harry Potter, Princess, Barbie, Witch sau Winnie the Pooh se afla inca in topul preferintelor copiilor", a precizat Zaharia. Anul trecut, pe primul loc in topul vanzarilor de articole scolare s-au clasat caietele, care au reprezentat 30% din segmentul articolelor scolare, urmate de accesorii cu 19%, articolele de desen cu 13%, in timp ce 12% au revenit vanzarilor de ghiozdane si penare, urmate de markere, creioane cerate si colorate pentru copii, cu 10%". "Comportamentul consumatorului fata de articolele scolare este puternic influentat de serialele de desene animate, de lansarile de filme in cinematografe si pe DVD, dar si de elementele de design si calitate", a adaugat directorul de marketing si comunicare Diverta. Astra Plus a vandut, in 2006, peste 4,5 mil. caiete Astra Plus a incheiat parteneriate cu cinci noi branduri Crayola (instrumente educationale), Online (instrumente de scris), articole din gama pentru copii de la 3M, Inoxcrom si Staedler. In 2006, Astra Plus, de asemenea, a obtinut cele mai mari incasari din vanzarea caietelor (4,5 milioane de produse), urmate de coperte (600.000 unitati) sau articole de geometrie (400.000 unitati) si produse pentru desen si colorat (250.000 unitati). Astra Plus si Office Express sunt cele doua canale de distributie ale BeProffice. Astra Plus este unul dintre principalii furnizori de produse scolare pentru modern mass-market (Metro, Selgros, Cora, Carrefour, Auchan, Real, Kaufland etc.), revanzatori si retaileri (lanturi de librarii, magazine specializate si Diverta). Office Express este liderul pietei de distributie produse pentru birou, sub care Be Proffice isi desfasoara activitatea pe piata business-to-business. Astra Plus distribuie si brandul propriu de caiete scolare al BeProffice, Maxx.