Lucrarile la Autostrada Bucuresti - Brasov pe tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti vor intarzia din nou. Anuntul vine la doar doua zile dupa ce constructorii au promis solemn ministrului Orban ca vor termina lucrarile mai repede cu sase luni.


Lucrarile pe tronsonul de autostrada Moara Vlasiei - Ploiesti al Autostrazii Bucuresti - Brasov ar putea fi intarziate din nou in conditiile in care Consiliul Judetean Ilfov nu a eliberat autorizatia de construire, deoarece Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNANDR) a intarziat cu predarea unor documente necesare in acest sens, au declarat ieri reprezentantii consortiului care realizeaza lucrarile pe autostrada, citati de Rompres. Tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti este realizat de consortiul prieten presedintelui Traian Basescu format din companiile UMB Spedition - PA&CO International - Euroconstruct Trading 98 si COM - AXA.


AMANARI SUCCESIVE. Firmele din consortiu sustin ca Consiliul Judetean Ilfov nu va da autorizatia de construire decat atunci cand CNANDR va preda planurile clare cu amplasamentele autostrazii si bornele kilometrice ce urmeaza sa delimiteze traseul exact al constructiei. Constructorii sustin ca pentru portiunea de autostrada care strabate judetul Prahova a fost deja obtinuta autorizatia de construire, fiind predate schitele finale de amplasament. Lucrarile pe acest tronson, cu o lungime de 42 de kilometri, ar fi trebuit sa demareze la inceputul verii. Au fost intarziate insa de problemele cu exproprierile si de faptul ca firmele care au castigat licitatia nu au depus la timp garantia de buna executie. Pentru exproprieri pe tronsonul Bucuresti - Ploiesti al Autostrazii Bucuresti - Brasov sunt necesare circa 83 milioane de euro.


Promisiuni de devansare a lucrarilorMinistrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat saptamana trecuta, dupa ce a inspectat lucrarile la autostrada, ca va rezilia contractele incheiate cu firmele care realizeaza tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti daca lucrarile vor intarzia. Mai mult, Orban i-a invitat la discutii pe constructori, unde s-au stabilit toate detaliile pentru predarea amplasamentelor, astfel incat lucrarile sa se termine la 1 iulie 2009, mai repede decat termenul stabilit initial, noiembrie 2009. La intalnirea cu ministrul, constructorii au declarat ca nu mai sunt probleme, urmand sa fie rezolvate detaliile privind terenurile, astfel incat autostrada sa fie finalizata la timp.