"Piata materialelor de constructii are cea mai frumoasa dezvoltare", a declarat Alina Tirla, director de marketing si vanzari in cadrul Simcor Grup, producatorul romano-german de BCA si derivate din beton. "In ultimele 5 luni, aceasta a crescut cu 30% fata de anul trecut, deci suntem in plin boom. Cel putin pana in 2010 piata va continua sa se inscrie pe un trend ascendent", a adaugat Tirla. Cu toate ca dezvoltarea anticipata la nivelul intregii piete este una semnificativa, un procent mai redus de crestere este estimat pentru piata BCA-urilor, domeniul predilect de activitate al companiei. In prezent, a aratat Tirla, acest segment se situeaza la un nivel de circa 1,8 milioane metri cubi/an, urmand a se dezvolta in continuare intr-un ritm de aproximativ 10%/an. Oficiala Simcor a explicat ca acest procent se va mentine nu pentru ca nu ar exista cerere pentru BCA, ci din cauza ca fabricile de profil au o capacitate limitata, ele producand in prezent la nivel maxim, astfel ca tot ce se produce se si vinde. In acest context, cresterea anuala de 10% se va datora in cea mai mare parte noilor jucatori care vor intra pe piata si importurilor. In 2010, segmentul premium al pietei de constructii va fi preponderant In ceea ce priveste tendintele de dezvoltare ale pietei, Tirla a declarat: "Consider ca piata materialelor de constructii in general se transforma tot mai mult intr-o piata premium". La ora actuala, a explicat reprezentanta Simcor, piata materialelor de constructii se divide in 2 parti: cea a produselor ieftine, unde principalul criteriu de departajare este pretul, si piata premium, unde cumparatorii sunt interesati de beneficiile oferite de fiecare produs in parte. Pana in 2010, segmentul premium se va dezvolta semnificativ, ajungand sa detina cea mai mare cota de piata, este de parere Alina Tirla. Un prim factor care va duce la aceasta transformare ar fi reprezentat de standardele impuse de UE, ce prevad eficientizarea izolatiei termice a cladirilor. Al doilea factor este reprezentat insa, conform reprezentantei Simcor, de faptul ca, la ora actuala, circa 60% din constructiile anuntate sau aflate in derulare sunt fie proiecte office, fie rezidentiale - proiecte moderne, ce necesita, in mod firesc, materiale de constructii de calitate superioara. De asemenea, va avea loc si o schimbare a mentalitatii cumparatorilor. Acestia vor intelege ca investitia intr-un produs mai scump se amortizeaza in timp, in principal datorita costurilor mai reduse la intretinere (pentru BCA, perioada de amortizare este de circa 3-5 ani) si nu vor mai fi atat de concentrati asupra pretului. "Ne-am dat seama ca se cere un produs de zidarie premium" In acest context, Simcor a decis sa raspunda la cererea pentru produse de calitate superioara existenta pe piata, prin lansarea brandului WABE, noul beton celular autoclavizat (BCA). "In urma cercetarii de piata, ne-am dat seama ca se cere un produs de zidarie premium", a motivat Tirla lansarea noului produs, mentionand ca acesta este primul dintr-o serie de produse din aceeasi categorie pe care compania intentioneaza sa le scoata pe piata. Principalele doua caracteristici ce diferentiaza noul produs de materialele similare existente pe piata sunt greutatea in stare uscata a acestuia (doar 400 kg/mc, fata de 559 kg/mc, in cazul unui BCA clasic), si, in primul rand, coeficientul mai mic de transfer termic (0,10 W/mpk, fata de 0,13 W/mpk, in cazul celui mai bun produs concurent, sau 0,28 W/mpk, la caramizi). Pretul la beneficiar al noului produs este de 280 lei/mc, fata de 240 lei/mc, cat era in cazul BCA-ului clasic al Simcor. Cu WABE, Simcor spera sa-si creasca cota de piata cu cel putin 10% In ceea ce priveste perspectivele de dezvoltare a companiei, Tirlea a subliniat: "In urma dezvoltarii acestui nou produs, speram sa ne crestem cota de piata cu cel putin 10%". Conform datelor oficiale, la ora actuala, Simcor detine 45% din piata transilvaneana a BCA-ului si 15% din cea nationala. In aceste conditii, directoarea de marketing si vanzari a companiei a precizat ca dezvoltarea se va concentra in continuare pe Transilvania, aceasta fiind o zona ce cunoaste "o dezvoltare frumoasa" a sectorului constructiilor. Pentru 2007, compania estimeaza ca va atinge o cifra de afaceri de 251 milioane lei si un nivel de 84 milioane lei pe piata BCA-ului. Investitiile planificate pentru modernizarea si imbunatatirea liniilor de productie se vor ridica anul acesta la 6 milioane de euro, dintre care 1,5 milioane de euro vor fi destinate mijloacelor de transport.