Vanzari nete consolidate de aproape 200 mil. euroAfacerile Mediplus au crescut cu 33% Subsidiara romaneasca a companiei olandeze A&D Pharma a consemnat in primele sase luni ale anului vanzari nete consolidate de 199,1 milioane euro, in crestere cu 35% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit raportului financiar preliminar al companiei.Rezultatele sunt neauditate, se arata intr-un comunicat al companiei olandeze A&D Pharma NV, proprietarul grupului. Avansul vanzarilor a fost asigurat de cresterea continua a cotei de piata, se spune in comunicat.Vanzarile nete consolidate si auditate s-au plasat la 147,9 milioane de euro in prima jumatate a anului 2006. De asemenea, A&D Pharma a raportat cresteri semnificative ale vanzarilor aferente primului semestru la nivelul ambelor divizii de pe piata romaneasca.Vanzarile neconsolidate ale distribuitorului Mediplus au atins 170,1 milioane de euro in prima jumatate a anului 2007, in crestere cu 33% fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce, in cazul lantului farmaceutic Sensiblu, avansul s-a plasat la 35%, de la 41,7 milioane de euro la 56,2 milioane de euro. Rezultatele preliminare includ vanzarile Mediplus catre Sensiblu, estimate la 27,2 milioane de euro.Mediplus si-a consolidat pozitia de lider pe piata din Romania, asigurand 21% din vanzarile totale de produse farmaceutice catre farmacii, in medie, in cele 12 luni incheiate in iunie 2007, comparativ cu 19% in anul precedent, potrivit datelor firmei de cercetare Cegedim. Mediplus a mai adaugat 2 procente la cota de piata Incluzand si vanzarile catre spitale, cota de piata a Mediplus a atins, in medie, 18% in cele 12 luni incheiate in iunie 2007, fata de 16% in anul precedent."Suntem multumiti de performantele sustinute inregistrate de Mediplus si Sensiblu in Romania in prima jumatate a anului, care reflecta competitivitatea si valoarea ofertei noastre si ne asigura o pozitie buna pentru a ne dezvolta in continuare pe aceasta piata atractiva", a declarat directorul general al A&D Pharma, Dragos Dinu. Pe de alta parte, lansarea Respiro, primul card de credit destinat achizitiei de medicamente si produse de ingrijire a sanatatii din farmacii, ar putea avea un impact prozitiv asupra veniturilor Sensiblu.Desi acest proiect a fost lansat initial de catre Lauren Finance, prima institutie financiar nebancara din sectorul farmaceutic romanesc si o subsidiara a A&D Pharma Romania, exclusiv pentru clientii Sensiblu din Romania, acesta ar putea fi extins si la alte farmacii.De asemenea, in luna august, grupul Colgate-Palmolive a selectat Mediplus ca distribuitor al portofoliului de produse de ingrijire orala si cosmetice pe piata romaneasca.Acordul, care a intrat in vigoare imediat, se refera la asigurarea distributiei produselor Colgate-Palmolive atat catre Sensiblu, cat si catre alte farmacii romanesti. Gama de produse Colgate-Palmolive distribuite de Mediplus s-ar putea extinde, pe masura ce grupul american va introduce mai multe produse pe piata romaneasca. Compania a angajat doi directori noi, fara functii executive, William Wells si Eric ter Hark. William Wells a ocupat functia de Managing Director, responsabil pentru Europa Centrala si de Est, la NM Rothschild & Sons, si a acumulat 23 de ani de experienta in sectorul de investment banking, ca urmare a activitatii desfasurate la Bank of America Securities, JP Morgan Chase si J Henry Schroder & Co. Eric ter Hark are peste 30 de ani de experienta in domeniul juridic, fiind unul dintre partenerii fondatori ai firmei olandeze de avocatura Hocker Advocaten. In plus, lansarea programului national prin care cetatenii romani sunt obligati sa efectueze controale anuale gratuite de sanatate, indiferent daca sunt asigurati sau nu de CNAS.